Page 8 of 8 FirstFirst ... 678

Thread: Marina & Gwendal-Passion on ice

Reputatie
    Quote Originally Posted by florik2000 View Post
    Pana la urma mai revin sau nu in competitii?
    Nu se stie nimic oficial dar cred ca totul a fost mai mult un zvon iar pana acum ar fi tb sa participe macar la o competitie de nivel B pt a realiza baremul tehnic dar nu s-a intamplat acest lucru...
    "Că ai căzut nu are importanță deoarece numai modul în care te ridici contează" Nelson Mandela

"Figure skating needs to be aesthetic" Stephane Lambiel
    Echipa de Gimnastică a României-Simply the best

Reputatie
    Gwendal are inca o fetita pe nume Lilas ( s-a nascut pe 21 dec), sa-i traiasca si sa se bucure de ea!
    In plus a fost antrenor pt o echipa la Ice Show care in final s-a clasat pe locul 2

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...15092380_n.jpg

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphoto...15736149_n.jpg
    Fetita cea mare seamana f tare cu el, sper ca pe langa frumusete sa-i mosteneasca si talentul si faca echipa cu fiul Marinei in proba de dans

http://www.dailymotion.com/video/x18...al-peizerat_tv

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.n...98036090_n.png

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...99187050_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...76260321_n.jpg
    "Că ai căzut nu are importanță deoarece numai modul în care te ridici contează" Nelson Mandela

Reputatie
    In luna iunie Gwendal va candida la presedentia Federatiei Franceze de Patinaj , sper sa castige pt ca Didier la fel ca si Cinquanta prea s-a eternizat in functie si ar fi cazul sa se mai schimbe si pe acolo cate ceva
    http://www.sport.fr/sports-de-glace/...#ixzz2xdrtvpjf
    http://fskating.com/2014/03/peizerat...residency.html

Reputatie
    Unul dintre cele mai simpatice interviuri pe care le-am citit!

wendal Peizerat: "I still keep that letter from Anissina"

Q: Gwendal, the last time our paths have crossed was at the Olympic Games in Sochi. Tell us what did you do in Sochi, and what was your impression of the Olympic Games?
    A: We worked with the Eurosport International channel in Sochi. In fact, it was an unusual experience - Sochi Olympics was the first tournament where Eurosport was not among right holders. This was due to some changes in the IOC rules. And because of that, I had to run quite a bit during the competitions - from the press corner, where I watched the competition, to the studio, where the live translation was... But, I must admit, everything was organized the best way possible for journalists in Sochi - we were checked only once a day, and due to the fact that all Olympic objects were within walking distance from each other, we could easily move from one of them to another. And when I saw how comfortable were the conditions created for athletes, I couldn't help but remember my own experience of the Olympic Games in Salt Lake City. Those games were held just a few months after the September 11, 2001 tragedy. And the organization of the event, to put it mildly, left much to be desired. At least an hour and a half every day we spent at the security check. In Sochi it took only five minutes, that's all!

Q: Did you manage to see something besides figure skating?
    A: Everything that was in our cluster. Unfortunately, I was not able to go to the mountains, because there wasn't enough time to be back until the translation began. This is, perhaps, the only thing I regret.

Q: What about figure skating events?
    A: The level of competition was very high! I liked the idea of the team event, I enjoyed this part of the competition. The Russian team, of course, run the show. And it was great — it is always nice to see the athletes having a great performance in front of home crowd, it creates a special atmosphere. The only thing that caught my eye — sometimes the audience was not quite fair to the skaters from other countries ...

Q: That's because those were hardly the figure skating experts in the stands...
    A: This is exactly what I wanted to say! The audience supported Russian athletes, they were cheering for Russia, but not for figure skating. However, that's not the only reason. I'm afraid that even for those who follow figure skating, it's now quite difficult to become an expert in it. Even if you're the most avid and loyal fan! What can I say — even we are lost sometimes in the wilds of the new system... Although I must admit that this system is very technical, complex, and close to the perfect way to evaluate what is essentially an art. But at the same time, in my opinion, it kills the contact between dancers and audience.

Q: Can you always determine the levels of difficulty from the first glance while watching performances?
    A: Honestly - I don't even try. I'm not commentating events, so why should I? Especially if you are watching figure skating, thinking about numbers, levels of difficulty - you don't see anything. You don't pay attention to expressiveness, emotion, you only evaluate the technical component.

Q: Let's go back to Sochi Olymics. When you were in "Iceberg", had the thought that you could have been skating there crossed your mind?
    A: I remember that story (laughs). Marina really wanted to skate in Sochi, she still reminds me, "We should have done that!" If there were anyone who could have really prepared for the Olympics, it would be Marina. We could try, but my refusal was a conscious decision, and here is the reason: if we had gone to Sochi, it would be not for the right reasons, but purely for publicity. And to be honest, I have too much respect the figure skaters's work to decide that we have the right to make a comeback all of a sudden after a 12-year break. They've done so much work, so many things have changed. The idea was very appealing, but it would not be too mature decision.

Q: But Olympic champions Jayne Torvill and Christopher Dean returned after 10-year break? And they won bronze at the Olympics ...
    A: Did you know that the first time Marina told me of her intention to skate again at the Olympics was before Turin? And the first thing I did back then, I called Christopher and Jayne for advice. You know what they told me?

Q: Do not do this?
    A: Exactly! They said that if they could go back in time, they would never have done it. Christopher and Jayne told me that their decision to come back was not their good will, it was the federation that wanted them to do it, because that would have brought them money, fame, po****rity. But they didn't have this overwhelming desire to compete anymore. And it should be the main driving force behind the athlete's decision to go back to their professional activities. And I was glad to hear it from them. By the way, my reaction to their comeback was negative - yes, they did come back, but they didn't win, thus killing their own legacy, which took them so many years to create. And it is the main risk. The farther you are moving away from what you have achieved, the more valuable is your achievement. It's like a jewelry made in the 18th century — now it will be an antique, luxury! But if you melt it to make a new one, you will have some new golden little thing, but it won't have the old spirit. So it was too dangerous. And quite difficult at the same time!

Q: How many times have Marina asked you to try to come back?
    A: A hundred! Maybe more. In fact, it seemed to me that Marina's mind was saying "yes", while her heart said firm "no." Deep down in her heart, she knew that this idea was doomed. And, knowing me, she might have asked, secretly hoping that I would refuse (laughs). So much work, so much pain, so much nerves...

Q: So you didn't hesitate even for a moment whether or not to get involved in such an adventure?
    A: No, I thought about it. Firstly, I did it for Marina. Secondly, as I said, ideas like that excite the mind. Thirdly, we still skate, and our shape is not so bad. In general, it was not impossible. We could always adapt to the new rules, although many said the opposite. But we have gone through various changes and modifications in the ice dance rules, so I know for sure that with certain diligence it would have been possible to adjust to the new regulations. So, back to the question of me contemplating the comeback, once again I should have done that at least out of respect to Marina. Put me in her place — one day I may also ask her of something, and it would be fair if she at least considered my offer.

Q; If your return was possible in theory, then say theoretically, in which place could you finish in Sochi?
    A: Oh... Who knows... you need to consider so many factors — the preparation to competitions, staying injury-free, gaining top shape ... Wait, are you talking a hypothetical situation where everything is perfect?

Q:Yes.
    A: Hmm ... (smiles).

Q: Do you think you could have won those Games?
    A: Ah, the thing is that I would have to compare us to skaters I had never competed with in my life. In addition, anyway, everything is decided by judges. If you asked me about it before Salt Lake City, I would say: how do I know? Ask the judges! And here it is the same — you would have to go to the judges and ask them: if Anissina and Peizerat came back, in which place could they have finished in Sochi?

Q: Some coaches, including, for example, Rostislav Sinitsyn, thought that you could finish in the top 10.
    A: Maybe... In fact, I probably would have hoped and would be happy to be in the top 10. In general, I will say this — we stiil have the figure skating component called "skating skills", which is now evaluated separately, and it's still good enough. After all, we, let's say, the old school skaters, still have what had been lost with the introduction of the new system. The speed, the deep and clear edges. We skated when there were still compulsory dances as part of the ice dance event. So we are very fluent in all the nuances that are now valued in the short dance. But I cannot tell you if I would have been able to do a twizzle holding my left heel with one hand, and my right ear with another. Because I never tried it! In theory, we can do everything on ice - because in our time, Marina and I invented things that no one had ever done before and no one could. Perhaps we would have even created some additional problems for the judges - we could have performed an element, and they would have thought, hmm, I'd never seen it, I wonder what is it? Is it level four? Or level three? It would be a game, because I had always played within the certain rules. But in this case, it would have been too risky.

Q: Gwendal, we always wanted to know how things went when your teamed up with Marina. Do you remember the time when you first met?
    A: Wow, the first meeting... If I am not mistaken, it was in France at a workshop. In the summer, we invited Natalia Linichuk to work with French skaters, and she brought her pupils with her. I think Marina also was there, and that was the first time we met. But I'm not 100% sure. But I remember very well World Junior Championships where we competed against each other. At first, in 1990 in Colorado, Marina and Ilya Averbukh won the gold, and my partner and I were fourth, and the next year ,we came second and they were fourth. So it was a very serious fight. And then I received a letter from Marina written in French... No! Linichuk handed me her letter at competition in France. Marina wrote that Ilya decided to skate with another partner, she said that she liked my technique and invited to skate with her.

Q: The letter was written in French? There were probably a lot of mistakes?
    A: Yes! There were many-many mistakes, which made it very amusing and cute (laughs). I kept it and I still have it. But at the moment, I had been skating with my former partner for 12 years already, and it's not a partnerships that you can easily break up. We started skating together when we were eight years old!

Q: Your first partner was also called Marina?
    A: Exactly. And after just a couple of months after I received a letter, my first Marina (Morel) has decided to quit! Then I called Marina Anissina and said that I was ready to try.

Q: So your teaming up was a result of an accidental coincidence?
    A: Absolutely. My former partner had had a lot of injuries, she was constantly in pain, and one day she just said — I quit.

Q: But if she continued, you would not have teamed up with Anissina?
    A: No. I always told myself: if I stop skating with Marina, it wiil be the end of my career. I promised myself that. But the thing is, my second partner is also named Marina, so I kept my promise (laughs).

Q: To be honest, we are a little scared to even ask how your partnership with Anisina had started...
    A: Oh, yes, it was hard. But she changed my life! I am totally serious — she changed my life and my attitude to the sport. There is a huge difference between Russian and French skaters. We skated, and our parents paid for our skating - the higher your level, the more money you have to pay for preparation and training. And if you do not enjoy the process, you just quit. After all, if you have to pay for something you don't enjoy doing, there is no point to continue. We were driven by pleasure — in training, in competition, in everything. Each movement should be a p-l-e-a-s-u-r-e. Marina grew up in the Soviet system, moreover, she was the daughter of champions. From a very young age, she was accustomed to the fact that if you work hard, you get to the top, and then the system starts to work for you. But as soon as you wind down, the system throws you out. For me, it was fun, game, for her it was a job. You don't enjoy hard work at practice? Who cares? The main thing is to win! In my case, it was different. And indeed sometimes winning is even harder — usually the winners are not exactly adored. But if you finish second, everyone loves you and sympathizes with you — poor thing, try again, you will definitely win the next time!
    So when Marina came and we started skating together, she once asked me: "What are you smiling at at practices?!" I replied, "Leave me alone, I like it!" But in her opinion — if you can still smile, if you are not hurting enough, then it was not enough for you and you didn't do your best. At our first competition we skated very well and finished second. On the podium, I was smiling again from ear to ear, and I heard from Marina: "Why are you smiling again?!" I said: "What do you mean, we finished second at our fist competition! It's awesome!" "Being second sucks! You either win or it's nothing." That's Marina for you. Although, I think, many people in Russia have the same attitude to sport. And for Marina is was even harder because she always had to defend his name, or rather, her father's name, and she has always strived to achieve even more than he did.

Q: You said that Anissina changed your perception of the sport. And how did she change your life?
    A: I am by nature a man who thinks a lot about how to act in a given situation before actually doing something. And if it does not work, I think again, reflect on my actions, and only then proceed to do something else. And so on, to infinity. Marina, in turn, cast away the part where I used to think, and acted on intuition, and she worked, and worked, and worked... One of us thought, another felt — and this combination made us a strong team. And, despite the fact that each of us firmly stood his ground, at the same time we both changed. Marina learned how to use her head at the right time, not only to act on feelings. In general, to summarize, our strength was in the difference in our mentality that led to a nuclear explosion when put together. And sometimes, the explosion leads to destruction, but in our case, this energy pushed us forward.

Q: Evgeny Platov, two-time Olympic champion in ice dance, once told me that at the first practice session with Oksana Grischuk...
    A: They had a fight? (laughs)

Q: Yes. To be precise - she told him to go to hell.
    A: The thing is that it is never easy in ice dance. We are very close to each other almost all the time, and we work very hard, and the stress is sometimes tremendous. Take Marina and me, we both have always strived for excellence, each of us is strong-minded, and we both were eager to win. As a result, those who trained with us, thought that each day could be our last. They often said: that's it, they are not coming back tomorrow, and then - oh, here they are again. But at the same time we never missed a single practice! We could fight like crazy, but at a practice, we forgot about everything and continued to work.

Q: But had any of you ever tried to leave?
    - Of course. About once a week. Throughout all 20 years. And I'm absolutely serious. Imagine that after 15 days of working together, I decided that that was it — I've had enough. After the first 15 days!

Q: Who usually made the first move?

A: Our coach Muriel (Boucher-Zazoui) helped a lot.You know, any explosive has a fuse. So Muriel was this fuse, which went out as soon as things started heating up. She "burned" to keep us together as a couple countless times. She toned it down, maintained the balance. It was hard every day, but what is the most interesting — despite all the difficulties, our progress has been extremely rapid. We were 12th at our first European Championships, and we were fifth the next year. Two years later we went up to the podium to never leave it again.

Q: At this level, did you still get pleasure from the sport, as in the past, more serene years?
    A: No, things have changed. Of course, sometimes we had fun, laughed at practices. But the closer you get to the top, the less you have time to relax and rest. But the emotions that you feel when you, for example, win the European championships for the first time, they cannot be described. And they are worth all the difficulties.

Q: What was your career peak?
    A: It's hard to say. Do you ask about my feelings, my perception, or in terms of results? Because in terms of the emotions, I will never forget the 1999 World Championships in Helsinki. We skated "The Man in the Iron Mask," and the audience gave us a standing ovation... Judging by the result - we won all the tournaments in 2000, and on top of it, we became World champions in front of our home crowd. It was a huge achievement, but not everything in that season went perfectly. Considering our overall career, then surely its peak was at the 2002 Olympics. You plan everything for the single event, you build your whole life in sports around that. And when that events is the last in your career, when you openly say that you want to win and quit, and then your dream comes true ... It's like you make a list and then check off the points: to become European champion - check, World champion - check, to win the Olympics - check — everything that could be done is done. And it is the most incredible feeling. Voila!

Q: When you teamed up with Marina Anisina, did you have any special feelings about competing with with Irina Lobacheva and Ilya Averbukh?
    A: I didn't, but for Marina it was a blast (laughs). When we first met with them in competition, it was in France, and they beat us. Marina was beside herself with rage, she was ready to tear down the walls on her way! And it was the only time they have beaten us. One and only time.

Q: But in Salt Lake they were close enough ...
    A: At the Olympics — yes, but throughout the season — hardly. In Salt Lake City, they skated well, while other competitors made some mistakes. But look, in ice dance, now and before, the top five teams are very close to each other. Each one can be expected to have a great performance and win the gold.

Q: But you must admit that after their bronze at the European Championships, it was difficult to even suggest that it will be different at the Olympics...
    A: At Europeans, they were third without any question. But if you remember, Lobacheva was injured in summer, she could not train, and they skated into the season quite late. Do you remember the unusual 2.5 jump that Averbuch did twice in the free dance? I still remember that, he invented it when he was training alone. And they gained the top shape in time for the Olympics. Marina and I did it earlier, but managed to maintain it long enough for the Games themselves. And there's a nuance - the year before, Marina and I were not ready for the European Championships, we both fell 10 seconds before the end of the program, and lost the title, showing a weakness. But at the World Championships, we were in a good shape, we could have challenged for gold, but it was not enough - just because of what happened at the European Championships. The judges remember failures.

Q: You competed with Lobacheva and Averbuch on ice. And how things were ...
    A: ... Off ice? In the men's locker room, it was all calm and quiet, we were on very good terms - talking, joking, laughing. But it was better to stay far, far away from women's locker room. There were Lobacheva, Anissina and (Barbara) Fuzar-Poli! Shae-Lynn (Bourne) was a little more reserved, but these three... Wow! Frankly, I was happy to be a man (laughs). The furies.

Q: And to end our conversation, tell us, who invented the famous lift when Marina lifted you?
    A: I can not remember exactly, but in general it was the idea of our choreographer. She and our coach decided that it should be like that. When Marina heard that, she immediately protested, saying that she was not a weightlifter and does not want to have muscles like a man. And turning to me, she said, "Why don't you say anything? You're not a girl!" She has been very strongly opposed to it. But our choreographer explained that in the "Romeo and Juliet" program they wanted to show that the girl in the story is stronger than a guy. And the best way to express this idea was to do this lift. And Marina began to change her opinion. But then again she started saying that it was impossible to do on the ice. Then our coach Muriel said, "If I do it, will you do it?" And our coach did the lift! Marina had nothing to say. However, she was in for another shock — the choreographer has decided that in the end there should be another such lift...

Q: But after that, you haven't given up this unique lift ?
    A: No, absolutely, we later used it in every program. This was our signature move.

Q: Did you know that there were many jokes about that?
    A: No, tell me.

Q: For example, people started calling you "Romeo and Schwarzenegger"...
    A: (Laughs) It's funny! But in fact, this lift is not so difficult. All that is needed is strong legs, and the girls usually have very strong legs. The rest is balance, so in fact, I did the rest of the job.

Q: Gwendal, why did not you stay in figure skating, did not become a coach? You're don't work with athletes now, do you?
    A: From time to time, they invite me to choreograph for them — this is something I really enjoy! But I've never wanted to become a coach. By the end of our career, I, in fact, needed a break from the ice. Besides, I started my own business, and my company has been functioning for the past ten years. I have 30 people working for me.

Q: What is the focus of your work?
    A: We check the standards of sports arenas - the size of a football pitch, the height of basketball hoop boards, and other such things.

Q: So you did not go that far from sport, after all?
    A: No. But I am also involved in politics — I am the Vice President of Sport of my region, Rhône-Alpes. So I am a very busy man!

http://rsport.ru/interview/20150104/796496947.html
    "Cand simt nevoia de maretie, la Yagudin ma intorc."

5. 5th January 2015, 11:32

6. 5th January 2015, 19:10

Reputatie
    Am crezut ca am sters postul cu interviul lui Peizerat. Este ceva sters acolo, dar si interviul este postat. Ma rog!
    Mi-a placut atat de mult interviul, incat l-am tradus. Asta pentru ca prieteni si cunoscuti de-ai mei mi-au spus ca ei citesc pe forumul de patinaj, dar ca ar fi mai bucurosti daca unele articole ar fi in romaneste.

Gwendal Peizerat: "Pastrez inca scrisoarea de la Anissina"

I: Gwendal, ultima oara cand ni s-au intalnit pasii a fost la Jocurile Olympice din Sochi. Povesteste-ne ce faceai in Sochi si care au fost impresiile tale despre Jocurile Olimpice.
    R:Am lucrat cu canalul Eurosport International. De fapt a fost o experienta neobisnuita fiindca Olimpiada de la Soci a fost primul turneu olimpic in care Eurosport nu a fost printre cei cu drepturi de transmisie. Aceasta datorita unor schimbari in regulile IOC. Si din cauza aceasta a trebuit sa alerg putin in timpul competitiilor – de la coltul presei, de unde presa urmarea competitia, la studio, unde era transmisia directa... Dar, trebuie sa admit ca totul a fost organizat in modul cel mai bun posibil pentru jurnalistii din Soci – eram verificati numai o data pe zi , si datorita faptului ca toate zonele olimpice erau la distanta de o plimbare unele de altele, am putut sa ne miscam usor de la una la alta. Si cand am vazut ce conditii confortabile au fost create pentru atleti, n-am putut sa nu-mi amintesc de experienta mea proprie de la Jocurile Olimpice Salt Lake City. Acele jocuri au fost organizate doat cu cateva luni dupa tragedia din 11 Septembrie 2001. Si organizarea evenimentelor a lasat mult de dorit. Cel putin 1ora si 1/2 in fiecare zi stateam la verificarea de securitate. La Soci se facea in 5 minute si gata.

I: Ai incercat sa vezi si altceva inafara de patinaj artistic?
    R: Tot ce era prin apropiere. Din pacate n-am reusit sa merg in munti fiindca nu era suficient timp sa revin pana cand incepea transmisia. Este poate singurul lucru pe care il regret.

I: Ce spui despre patinajul artistic?
    R: Nivelul competitiei a fost foarte inalt! Mi-a placut ideea de concurs pe echipe, am savurat aceasta parte a competitiei. Echipa Rusiei, bineinteles a condus show-ul. Si a fost grozava – este intotdeauna frumos sa vezi atleti avand performante grozave in fata propriului public, se creaza o atmosfera speciala. Singurul lucru care m-a deranjat este ca – cateodata publicul n-a fost chiar asa de fair play fata de patinatorii din celelalte tari...

I: Asta pentru ca nu erau cunoscatori in tribune?
    A: Exact asta am vrut sa spun.! Publicul i-au sustinut pe atletii rusi, si le-au facut galerie lor, si nu patinajului artistic. Totusi acesta nu este singurul motiv. Cred ca si celor care urmaresc patinajul le este greu sa devina experti in patinaj. Chiar si celor care sunt suporteri infocati! Dar ce spun – chiar si noi ne simtim pierduti in salbaticia noului sistem... Totusi trebuie sa admit ca acest sistem este foarte tehnic, complex si aproape de modul perfect de evaluare a ceea ce este esential in aceasta arta. Dar in acelasi timp, in opinia mea, noul sistem distruge contactul dintre dansatori si audienta.

I: Poti intotdeauna sa determini nivelul de dificultate din prima, in timp ce urmaresti evolutiile?
    R: Sincer – nici nu prea incerc. Eu nu comentez competitiile, asa ca de ce as face-o? Daca urmaresti patinajul artistic, si te gandest la punctaje si nivele de dificultate, nu vezi nimic. Nu acorzi atentie expresivitatii, emotiilor, ci doar evaluezi componentul tehnic.

I: Sa ne intoarcem la Olimpiada de la Soci. Cand erai in arena ’’Iceberg’’ ti-a trecut prin minte ca ai fi putut patina aici?
    R: Imi amintesc aceasta poveste (râde). Marina a vrut cu adevarat sa patineze la Soci, si imi tot reaminteste: „Am fi putut sa o facem!” Daca ar fi putut cineva sa se pregateasca cu adevarat pentru a patina la Soci, aceea ar fi fost Marina. Am fi putut incerca, dar refuzul meu a fost o decizie constienta, si iate motivul: Daca am fi participat la Sochi n-ar fi fost pentru motive adevarate, ci ar fi fost pentru pura publicitate. Si apoi sa fim cinstiti, eu am mult respect pentru munca patinatorilor ca sa decid daca avem dreptul sa ne intoarcem asa, deodata, dupa 12 ani de pauza. Ei au muncit atat de mult si s-au schimbat asa de multe. Ideea a fost foarte tentanta, dar n-ar fi fost o decizie inteleapta.

I: Dar campionii olimpici Jayne Torvill si Christopher Dean s-au reintors dupa 10 ani de pauza. Si au luat bronzul olimpic....
    R: Stii ca prima oara cand Marina mi-a spus de intentia sa de a patina din nou la olimpiada a fost inainte de Torino 2006? Si primul lucru pe care l-am facut a fost sa ii caut pe Christopher si Jayne pentru a le cere sfatul. Stii ce mi-au spus?

I: Sa nu o faci?
    R: Exact! Mi-au spus ca daca s-ar putea intoarce in timp n-ar mai face-o niciodata. Christopher si Jayne mi-au spus ca decizia lor de a se intoarce n-a pornit de la ei ci de la federatie care a vrut ca ei s-o faca pentru ca le-ar aduce bani, faima si po****ritate. Dar ei nu aveau de loc dorinta de a mai concura. Si asta ar fi fost principala forta din spatele deciziei atletilor de a se reintoarce la activitatea profesionala. Am fost multumit sa o aflu de la ei. Si apropos, si reactia mea de atunci la reintoarcerea lor a fost una negativa - bun, s-au intors, dar n-au invins , distrugand astfel ceea ce au relizat si ceea ce i-au motivat sa creeze. Si asta este principalul risc. Ceea ce te impinge mai departe sunt realizarile tale. Este ca o bijuterie din aur facuta in secolul 18 care este acum o antichitate, un lux. Dar daca o topesti pentru a face alta noua, vei avea ceva de aur, dar se va pierde vechea aura. Deci ar fi fost periculos. Si dificil in acelasi timp!

I: De cate ori ti-a cerut Marina sa revii?
    R: De 100 de ori! Poate mai mult. De fapt mi se parea ca mintea Marinei spunea ’da’ in timp ce inima ei spunea ’nu’. In adancul inimii ei ea stia ca aceasta idee era condamnata. Si cunoscandu-ma s-ar fi putut sa-mi fi pus intrebarea, sperand in secret ca am s-o refuz.( râde) Atat de multa munca, atat de multa durere, atat de multi nervi....

I: Deci nu ai ezitat niciun moment daca sa te implici sau nu aitr-o astfel de aventura?
    R: Nu! M-am gandit la ea. In primul rand am facut-o pentru Maina. Apoi, dupa cum am spus, idei ca astea entuziasmeaza mintea. In al treilea rand, noi inca patinam si forma noastra fizica nu era asa de rea. In general, nu era chiar imposibil. Puteam oricand sa ne adaptam la noile reguli, desi multi spuneau contrariul. Dar am trecut prin atatea schimbari diferite si modificari in reguluile dansului pe gheata, incat stiu precis ca ar fi fost posibil sa ne adaptam la noile reguli. Deci referindu-ma la mine in legatura cu analizarea reintoarcerii, inca o data, ar fi trebuit sa o fac cel putin din respect pentru Marina. Puneti-ma in locul ei – intr-o zi pot eu sa o rog ceva si ar fi fair ca cel putin sa-mi ia in considerare rugamintea.

I: Daca teoretic reintoarcerea ar fi fost posibila, pe ce loc crezi ca ati fi putu termina concursul la Soci?
    A: Oh... Cine stie ....e necesar sa tii cont de multi factori – pregatirea pentru competitii, lipsa de accidentari, ajungerea la forma maxima.... Stai, te referi la situatia ipotetica in care totul ar fi fost perfect?

Ia.
    R: Hmm ... (zambeste).

I: Crezi ca ati fi putut castiga la Olimpiada?
    R: Ah, treaba este ca daca ar fi trebuit sa ma compar cu alti patinatori n-ar fi trebuit sa patinez in toata viata mea. In plus, oricum, totul este decis de arbitri. Daca m-ai fi intrebat asta inainte de SLC ti-as fi spus: De unde sa stiu? Intreaba-i pe arbitri! Si aici este la fel – ar trebui sa mergi la arbitri si sa-i intrebi: Daca Anisina si Peizerat s-ar intoarce, pe ce loc ar putea termina concursul la Sochi?

I: Cativa antrenori, de exemplu Rostislav Sinitsyn, au crezut ca ati fi putut termina in top 10.
    R: Probabil ...De fapt, eu as fi sperat si as fi fost fericit sa fi fost in primii 10. In general as zice – noi inca avem ’skating skills’ care acum se evalueaza separat, si este destul de buna. Pana la urma noi, patinatorii vechii scoli avem ceea ce s-a pierdut odata cu introducerea noului sistem: viteza, muchii adanci si clare. Noi patinam cand exista inca Compulsory Dances ca parte a concursului. Asa ca noi suntem foarte fluenti in toate nuantele care se evalueaza acum la SD. Dar n-as putea sa-ti spun daca as fi capabil sa fac twizzle tinandu-ma de calcaiul stang cu o mana si de urechea dreapta cu cealalta mana. Fiindca n-am incercat niciodata! In teorie noi stiom orice pe gheata – pentru in vremea noastra Marina si cu mine inventam lucruri pe care nu le-au facut altii niciodata inainte, si nu le puteau face. Poate chiar le-am fi creat probleme in plus arbitrilor; am fi facut un element si ei s-ar fi gandit: hmm, nu am mai vazut asta inainte, ma intreb ce este ? O fi de nivel 4? Sau de nivel 3? Ar fi un joc, deoarece am jucat intodeauna inafara anumitor reguli. Dar in acest caz ar fi fost prea riscant.

I: Gwendal, nai am vrut intotdeauna sa stim cum s-ai intamplat lucrurile cand ai facut echipa cu Marina? Iti amintesti cand ai intalnit-o prima oara?
    R: Wow, prima intalnire... daca nu gresesc a fost in Franta la un atelier de lucru. In timpul verii noi am invitat-o pe Natalia Linichuk ca sa lucreze cu patinatorii franceezi, iar ea si-a adus si elevii cu ea. Cred ca si Marina era acolo si aceea a fost prima oara cand ne-am intalnit. Dar nu sunt sigur 100%. Dar imi amintesc foarte bine World Junior Championships la care am concurat unul impotriva celuilalt. Prima oara, in 1990 in Colorado, Marina and Ilya Averbukh au castigat aurul, iar eu cu partenera mea am fost pe locul 4, iar in anul urmator noi am fost pe locul 2 si ei pe 4. Deci a fost o lupta foarte seroasa. Apoi am primit o scrisoare de la Marina scrisa in franceza... Nu! Linichuk mi-a inmanat scrisoarea ei la o competitie in Franta. Marina scria ca Ilya a decis sa patineze cu o alta partenera si ca ii place tehnica mea si ca ma invita sa patinez cu ea.

I: Scrisoarea era scrisa in franceza? Probabil ce era plina de greseli?
    R: Da! Erau multe-multe greseli ceea ce au facut-o sa fie foarte amuzanta si draguta. (rade) Am pastrat-o si inca o am. Doar ca la acel moment eu patinam cu partenera mea de 12 ani deja, si acesta nu-i un parteneriat pe care sa-l rupi usor. Noi incepuseram sa patinam de cand aveam 8 ani!

I: Prima ta partenera se numea tot Marina?
    R: Exact. Si dupa numai vreo 2 luni de cand primisem scrisoarea, prima mea Marina (Morel) a decis sa renunte! Asa am sunat-o pe Marina Anissina si i-am spus ca sunt gata sa incerc.

I: Deci cuplul a fost rezultatul unei coincidente intamplatoare?
    R: Absolut. Fosta mea partenera avuses o multime de accidentari, avea mereu dureri, si intr-o zi a spus – renunt!

I: Dar daca ea ar fi continuat , ai mai fi facut echipa cu Anissina?
    R: Nu. Intotdeauna mi-am spus: cand nu voi mai patina cu Marina, va fi sfarsitul carierei mele. Mi-am promis mie acest lucru. Dar treba este ca si a 2-a mea partenera se numeste tot Marina, deci mi-am tinut promisiunea. (rade)

I: Sa fiu cinstita mi-e putin teama sa intreb cum a inceput parteneruatul tau cu Marina....
    R: Oh, da, a fost greu. Dar ea mi-a schimbat viata! Serios – mi-a schimbat viata si atitudinea fata de sport. Era o diferenta uriasa intre patinatorii francezi si rusi. Noi patinam si parintii nostri plateau pentru patinajul nostru. Cu cat nivelul era mai ridicat, cu atat banii care trebuieau platiti pentru pregatire si antrenament, erau mai multi. Iar daca nu-ti placea, plecai. Pana la urma, daca trebuia sa platesti pentru ceva ce nu-ti placea sa faci, nu mai era de ce Eram condusi de placerea de ne antrena, de a concura, de a face orice. Orice miscare trebuia sa fie din pla-ce-re.
    Marina a crescut in sistemul sovietic si mai mult de atat, era fiica unor campioni. De la o varsta foarte mica, ea a fost indoctrinata cu ideea ca daca muncesti din greu, vei fi in frunte, si atunci sistemul va lucra pentru tine. Dar in acelasi timp daca mergi in jos, sistemul te elimina. Pentru mine era amuzant, era un joc, pentru ea era un job. Nu va place munca gra la antrenament/ Cui ii pasa? Principalul lucru este sa invingi! In cazul meu era diferit. Si intr-adevar uneori chiar invingand era mai greu – de obicei invingatorii nu sunt chiar iubiti. Dar daca termini pe locul 2, toata lumea te iubeste si simpatizeaza cu tine – saracul, trebuie sa mai icerce, va invinge sigur data viitoare!
    Asa ca, atunci cand Marina a venit si am inceput sa patinam impreuna, m-a intrebat odata: „La ce zambesti in timpul antrenamentului?!” Am replicat: „Lasa-ma in pace, imi place!” Dar in opinia ei , daca inca zambesti inseamna ca nu esti daramat de atata munca, deci nu a fost destul si nu ai facut destul pentru tine, nu ai dat tot ce poti. Pe podium eu zambeam din nou cu gura pana la urechi si o auzeam pe Marina: „De ce zambesti iar?” Iar eu raspundeam: „Ce vrei spui, doar am terminat prima noastra competitie pe locul 2. E minunat!” „Sa fii pe locul 2 e rahat! Ori castigi, ori nimic!” Asta era Marina! De fapt, cred ca multa lume din Rusia are aceeasi atitudine in sport. Iar pentru Marina a fost chiar mai greu pentru ca ea intotdeauna a trebuit sa isi apere numele, sau mai precis numele tatalui ei, si ea s-a straduit sa realizeze mai mult decat a facut-o el.

I: Spui ca Anissina ti-a schimbat perceptia fata de sport. Dar cum ti-a schimbat viata?
    R: Eu sunt prin natura mea un om care gandeste mult cum sa procedeze intr-o situatie data, inainte de a face ceva. Si daca nu merge, ma mai gandesc o data, reflectez la actiunele mele si numai apoi fac altceva. Si asa mai departe, pana la infinit. Marina in schimb lasa deoparte partea la care eu ma gandesc de obicei, actioneaza din intuitie si munceste, si munceste, si munceste.... Unul din noi gandea, celalat simtea – si aceasta combinatie a facut din noi o echipa puternica. Si, in ciuda faptului ca fiecare dintre noi tinea de stilul propriu, noi totusi ne-am schimbat in acelasi timp. Marina a invatat cum sa-si fofseasca capul la timpul potrivit, nu numai sa actioneze dupa cum simte. In general, pe scurt, puterea noastra a stat in diferenta dintre mentalitati, care puse impreuna conduc la explozii nucleare. Exploziile duc deseori la distrugeri, dar in cazul nostru aceasta energie ne-a impins inainte.

I: Evgeny Platov, de 2 ori Campion Olimpic la ice dance, mi-a spus odata ca la primul antrenament Oksana Grischuk...
    R: S-au luptat? (rade)

I: Da. Mai precis – ea la trimis la dracu’.
    R: Problema e ca nu e usor la Dans pe gheata. Suntem aproape unul de altul proape tot timpul, muncim din greu si stresul este extraordinar. De exemplu eu si Marina; amandoi ne-am straduit intotdeauna sa obtinem excelenta, fiecare dintre noi este puternic la minte și amândoi am fost dornici de a câștiga. Ca urmare cei care se antrenau cu noi credeau ca fiecare zi est ultima noastra zi impreuna. Obisnuiau sa spuna: atat a fost, ei nu vor reveni maine, si apoi – oh, iata-i din nou aici. In acelasi timp noi n-am lipsit de la niciun singur antrenament! Puteam sa ne certam ca nebunii, dar la antrenament uitam de orice si continuam sa muncim.

I: Si nicunul dintre voi nu a incercat sa plece? But had any of you ever tried to leave?
    Bineinteles ca da. Aproximatv o data pe saptamana. De-a lungul a 20 de ani. Si vorbesc foarte serios. Imagineaza-ti ca dupa 15 zile de lucru impreuna, eu am decis ca asta a fost – e destul! Dupa primele 15 zile!

I: Cine facea primul pas de obicei?
    R: Antrenoarea noastra Muriel (Boucher-Zazoui) ne-a ajutat mult. helped a lot. Stii, fiecare exploziv are o supapa de siguranță. Deci, Muriel a fost această supapa de siguranță, care a ieșit de îndată ce lucrurile au început sa se aprinda. Ea a "ars" pentru a ne păstra împreună, ca un cuplu, de nenumărate ori. Ea a atenuat, a menținut echilibrul. A fost greu în fiecare zi, dar ceea ce este cel mai interesant - în ciuda tuturor dificultăților, progresul nostru a fost extrem de rapid. Am fost pe locul 12 la primul nostru Campionat European, am fost pe locul 5 anul următor. Doi ani mai târziu, ne-am urcat pe la podium si nu l-am mai parasit.

I: La acest nivel mai simti placerea sportului?
    R: Nu, lucrurile s-au schimbat . Bineinteles uneori ne-am distrat, am ras la antrenamente. Dar cu cat te apropii de varf, ca ata este mai putin timpul pentru relaxare, pentru odihna. Pe de alta parte emotiile pe care le simt castigand Campionatul Europeana pentru prima oara, de exemplu, nu se pot descrie. Si ele merita orice dificultati.

I : Care a fost varful carierie voastre?
    R: Este greu de spus. Intrebi despre sentimentele mele. Despre perceptia mea, sau termeni de rezultate? Fiindca din punct de vedere a emotiilor eu n-am uitat CM 1999 de la Helsinki. Am patinat "The Man in the Iron Mask," si publicul ne-a ovationat in picioare... Judecand dupa rezultate – am castigat turneele din 2000 si in topul relizarilor am devenit campioni mondiali in fata publicului de acasa. A fost o realizare uriasa, dar n-a fostul perfect in sezonul acela. Luind in considerare toata cariera, varful ei a fost Olimpiada 2002. Planuiest totul pentru un singur eveniment, iti construiesti intreaga viata sportiva in jurul lui. Si cand acest eveniment este ultimul din cariera ta, cand spui deschis ca vrei sa castifi si sa iesi si apio ti se implineste visul.... Este ca si cum ti-ai faqce o lista si bifezi fiecare lucru din ea: sa devin Campion European – bifat, Campion Mondial – bifat, sa castig Olimpiada – bifat; tot ce se putea face este facut. Si este cel mai incredibil sentiment. Voila!

I: Cand ai facut echipa cu Marina Anisina, ai avut vreo problema speciala in a concura cu Irina Lobacheva si Ilya Averbukh?
    R: Nu am avut, dar pentru Marina a fost (rade). Cand ne-am intalnit prima oara cu ei in competitie, a fost in Franta, si ei ne-au invins. Marina a fost furioasa – gata sa darime zidurile din drumul ei. Si a fost singura data cand ne-au batut. Prima si singura data!

I: Dar in SLC eu au foarte aproape ....
    R: La Olimpiada – da, dar pe parcursul sezonului nu. La SLC eu au patinat bine, in timp ce alti competitori au facut greseli. Dar la Dans pe gheata, si inainte si acum, primii 5 sunt foarte aproape unii de altii. De la oricare te poti astepta sa aiba o evolutie grozava si sa castige aurul.

I: Dar trebuie sa admiti ca dupa bronzullor de la CE, iti venea greu sa crezi ca va fi altfel la Olimpiada...
    R: La Europene, ei au fost pe locul 3 fara nicio indoiala. Dar daca iti asmintesti, Lobacheva s-a accidentat in vara, nu s-a putut antrena, si ei au inceput tarziu sezonul. Iti amintesti saritura neobisnuita 2.5 pe care Averbuch a facut-o de 2 ori in FD ? Inca imi amintesc asta, a inventat-o cand el se antrena singur. Si si-au capatat forma de varf la timp pentru Olimpiada. Marina si cu mine am capata forma de varf devreme, dar ne-am straduit sa o mentinem destul de mult timp pana la Olimpiada. Si aici mai e o nuanta; cu un an inainte Marina si cu mine nu am fost gata pentru Europene si am cazut amandoi cu 10 secunde inainte de final si am pierdut titlul european. Dar la Mondiale am fost in forma, am luptat pentru aur, dar n-a fost de-ajuns – tocmai pentru ceea ce s-a intamplat la europene. Arbitri si-au amintit cazaturile.

I: Ati concurat cu Lobacheva si Averbuch pe gheata. Dar cum erau lucrurile ...
    R: ... Inafara ghetii? In vestiarul barbatilor era calm si liniste, eram in termeni foarte buni – povesteam, glumeam, radeam. Dar era mai bine sa stai departe, foarte departe de vestiarul femeilor. Erau Lobacheva, Anissina si (Barbara) Fusar-Poli! Shae-Lynn (Bourne) era mai rezervata, dar cele 3 .... Wow! Pe cuvant, eram fericit ca sunt barbat (rade) Furiile!

I: Si la sfarsitul conversatiei noastre, povesteste-ne cine a inventat faimoasa ridicare cand Marina te ridica pe tine?
    R: Nu-mi amintesc exact, dar in general a fost idea coregrafei noastre. Ea si antrenoarea au decis ca trebuie sa fie. Cand Marina a auzit asta, a protestat imediat spunand ca nu este ridicatoare de greutati si nu vrea sa aiba muschii ca la un barbat. Si intorcandu-se spre mine a spus. „De ce nu spui ceva? Tu nu esti o fata!” S-a opus foarte tare. Dar coregrafa ne-a explicat ca in programul „Romeo and Juliet” vor sa arate ca fata din poveste este mai puternica decat un baiat. Si ca modul cel mai bun in care se poate arata asta este ca sa faca ridicarea. Si Marina a inceput sa-si schimbe opinia. Apoi spus ca e imposibil de facut asta pe gheata. Atunci antrenoarea Muriel a supus: „Daca pot eu sa o fac, o faci si tu?” Si antrenoarea a facut ridicarea! Marina n-a mai avut nimic de spus. Totusi, ea a mai avut un alt soc cand coregrafa a decis sa se mai faca o astfel de ridicare la final....

I: Dar dupa asta n-ati mai renuntat la aceasta ridicare unica?
    R: Nu, absolut, noi am folosit-o mai tarziu in fiecare program. Era semnatura noastra.

I: Stii ca au fost multe glume despre asta?
    R: Nu, povesteste-mi!

I: De exemplu, lumea a inceput sa va numesca people "Romeo and Schwarzenegger"...
    R: (rade) Simpatic! Dar de fapt, aceasta ridicare nu este asa de dificila. Tot ce este nevoie sunt niste picioare puternice, si de obicei fetele au picioare foarte puternicw. Restul e echilibru, deci de fapt eu facea restul.

I: Gwendal, de ce nu mai esti in patinaj, de ce nu devii antrenor? Nu lucrezi cu sportivi, nu?
    R: Periodic lumea ma invita sa fac coregrafie si asta imi place cu adevarat. Dar nu mi-am dorit niciodata sa devin antrenor. De fapt, la sfarsitul carierei mele mi-am dorit sa stau departe de gheata. Inafara de asta, am inceput propria afacere si compania mea functioneaza de 10 ani. Am 30 de angajati.

I: Care este obisctul activitatii tale?
    R: Noi verificam standardele arenelor de sport - mărimea terenurilor de fotbal, înălțimea cosului de baschet, și alte astfel de lucruri.

I: Deci nu esti asa de departe de sport, pana la urma?
    R: Nu. Dar sunt deasemenea implicat in politica – sunt Vicepresedinte al Sportului in regiunea mea Rhône-Alpes. Asa ca sunt un om foarte ocupat!
    Last edited by Tracoromana; 5th January 2015 at 19:14.

Reputatie
    Super interviu! Unele raspunsuri m-au facut sa rad iar altele mi-au adus asa un sentiment de nostalgie si amintiri frumoase
    Duminica m-au uitat din nou la "Omul cu masca de fier" si inevitabil mi-am amintit de FD lor de la CM din 1999 si de programul olimpic a lui Yags

P.S. Recunosc ca eu inca sper ca intr-o buna zi ei doi vor fi impreuna si in viata reala

Reputatie
    Pacat ca nu se organizeaza si la noi asemenea spectacole https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...fcc9d1c531d18f

Reputatie
    Gwendal si trupa sa Bastien cantand Sound of Silence:

...... si altele la acelasi user:

https://www.youtube.com/channel/UCeK...qnwBsgCtxOmF-Q