Page 1 of 8 123 ... LastLast
Results 1 to 21 of 153

Thread: Formula 1

  1. #1
    senior alin's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    173
    Reputatie
    1

    Formula 1

    Nu citi acest articol!

    Nu a cazut bine steagul in patratele peste Marele Premiu al Statului San Marino si presa il si vede pe Jenson Button succesorul lui Michael Schumacher la Ferrari. Ross Brawn a facut greseala de a lasa usile deschise pentru oricine spunand ca Jenson se afla printre primii piloti pe lista Ferrari... Nu cumva e o manevra de a-i destabiliza pe adevaratii "inamici" ai lui Schumi si Ferrari, Montoya, Kimi si Alonso? De ce nu-l ia acum pe Jenson in locul lui Rubens? Poate ca am vedea si noi curse mai animate si n-ar mai fi nevoie ca Formula 1 sa fie schimbata poate prea radical prin noul regulament care se tot anunta... Oricum, odata ce BAR a mers dincolo de limite pentru Jenson, si el este condamnat sa ramana la ei. Asta e clar. Are chiar o si clauza in contract care nu-i da drumul: daca BAR termina in primii 6 in acest sezon, Jenson nu poate pleca.
    E greu sa "vezi" un pilot care este "the one". Si e usor sa te arunci, dupa o cursa in care acel pilot se descurca mai bine ca restul si mai bine ca pana atunci, sa te arunci sa spui ca el este urmatorul Campion Mondial; mai ales daca e de aceeasi nationalitate cu tine - Formula 1 este in majoritate de origine britanica; ca si presa care se ocupa cel mai mult de acest sport.. Sa-l vedem mai intai implicat in niste batalii "corp la corp", sa-l vedem depasind.
    Ca fan Villeneuve puteti sa credeti ca de acolo vin aceste ganduri care-l "manjesc" pe Button. E posibil, insa orice este construit pe o baza dubioasa, mai devreme sau mai tarziu, se va darama. Button a fost "facut" anul trecut, si este "construit" anul asta, cu pretul distrugerii - cel putin asta s-a vrut - a unui om oarecare... Nu oarecare; chiar conteaza ca acel om nu mai e acum in Formula 1; pentru spectacol, pentru a mai exista oameni care stiu joaca si care piloteaza spectaculos, care-i pot pune probleme lui Schumi. De-asta Button va cadea; si se pare ca David Richard, prietenul cel mai bun al tatalui lui Button, involuntar il va face pe Button sa cada cat mai de sus...
    Eu n-am spiritul lui Jacques Villeneuve. Desi ma bucur ca BAR sunt in sfarsit acolo unde ar trebui, nu pot sa nu ma gandesc ca fara Villeneuve aceasta echipa n-ar fi existat, iar acum, cand se afla sus, nimeni nu se gandeste sa-i multumesca in primul rand lui Jacques Villeneuve. Si nu pentru ca aceasta masina (BAR 006) a fost in mare parte creata cu ajutorul sau, ci pentru ca pe parcursul a 5 ani el a fost cel care a strans din dinti, abandonand de mult mai multe ori decat a terminat cursele... si facand posibil acest BAR.
    Vrei sa vezi din ce e facut un adevarat Campion?
    Jock Clear, inginerul lui Villeneuve, cu care a venit de la Williams la BAR inca din 1999, a spus ce face Jacques in aceste zile. Jock Clear lucreaza acum cu Takuma Sato. Intrebat daca succesul celor de la BAR se datoreaza faptului ca Villeneuve a fost concediat, Clear a spus: "Acest lucru este fals si nedrept".
    Jock Clear: "Ma suna dupa calificari si dupa fiecare cursa. Are multi prieteni in paddonck si vrea sa-si vada mecanicii castigand. Nu se ascunde intr-o groapa; se uita la fiecare cursa. Nu sta acasa dorindu-si ca Takuma sau Jenson sa aiba vreu accident. Este fericit de ceea ce se intampla lui Jenson." Nu cumva succesul vechii sale echipe ii frange inima? "Il agaseaza, asta e sigur, insa Jacques Villeneuve este capabil inca sa ma surprinda: este deosebit de puternic."
    Deci multumiti-i lui Jacques Villeneuve pentru ca mai avem o umbra de spectacol in F1, desi daca el ar fi fost acum capabil sa-si masoare fortele cu Schumi... vedeam al Campionat. Multumiti-i si nu mai fiti fericiti pentru suferinta altuia.
    Apropo, Jacques poarta discutii - fara nici un impresar, ci de unul singur - cu cel putin doua echipe din Formula 1. Comentatorul de limba franceza Chistian Tartora (si Dan Alexandrescu ne-a spus ceva de el intr-o trasmisiune) a spus, in timpul calificatrilor de la Imola, ca lucrurile avanseaza foarte bine pentru JV, si ca intoarcerea sa in 2005 este aproape sigura si o mare surpriza... Pana nici eu nu pun mana in foc ca se va intampla pana cand una din echipe nu va anunta asta oficial, insa ma bucur totusi ca JV vrea sa se intoarca.

    ps: N-am fost prea sigur daca e bine sa pun un astfel de articol, dar m-am gandit ca oricum nu-mi pasa ce spun unii si altii, si ca poate acei unii si altii mai deschid niste ochi.
    Attached Images Attached Images

  2. #2
    senior alin's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    173
    Reputatie
    1
    Formula 1 se schimba.

    E greu de spus si de analizat daca e bine ca Formula 1 se schimba, sau daca e rau; E usor de spus ca e bine sau rau, insa e mai greu de argumentat. Au fost multe schimbari prin care a trecut acest sport, si schimbarea este ceva normal - nu poti ramane pe loc prea mult timp, inseamna ca n-ai evoluat.
    Cei care sunt impotriva schimbarilor pot spune ca se incearca o normalizare, o banalizare a celui mai inaintat sport din punct de vedere tehnic; ca Formula 1 inseamna nu numai "alergatura" de pe pista, ci si ce se intampla la boxe, in cartierele generale ale echipelor, ce se intampla in timpul pauzelor din intersezon, tehnologia de varf aplicata pentru a face din cel mai mic amnanunt, cel mai important avantaj asupra echipelor rivale. Si nu poti sa-i contrazici pe cei care cred asta. Dar cand coturile devin prea mari, si folosesti mai mult decat produci, trebuie sa-ti pui semne de intrebare.
    La prima vedere s-ar putea crede ca FIA schimba regulamentul din cauza lui Schumi... El este, probabil, cel care le-a deschis ochii in privinta acestui lucru: o echipa care dispune de multi bani, poate face o masina imbatabila, iar daca mai "nimereste" si un pilot mai bun decat restul, se distanteaza ingrijorator, si indeparteaza atat rivalii cat si spectatorii. Costuri mici pentru toate echipele inseamna ca si Minardi se vor putea apropia de performantele din top, iar daca ei vor fi cei care "nimeresc" pilotul cel mai bun, vor putea chiar sa egaleze echipa care trebuie batuta. Prin aceste scaderi de costuri se face si o invitatie altor echipe sa intre in Formula, numarul la care se vrea sa se ajunga fiind de 12 echipe.
    Asa e: un singur furnizor de pneuri inseamna ca pneurile nu vor mai evolua atat de rapid, si ca nu mai exista rivalitate, ca toate echipele vor pleca de la acelasi numitor comun. Dar mai inseamna si teste mai putine si deci costuri mai mici. Si in plus, toate echipele au fost de acord cu acest lucru. FIA se gandeste, odata ce aceste modificari vor fi facute, si la o revenire la pneurile slick, iar ele vor aduce mai multe depasiri.
    Motoare mai mici, care vor trebui sa reziste pana la chiar 6 Mari Premii nu poate sa insemne decat, la fel, costuri mai mici. Motoristii vor trebui sa cada de acord asupra formulei de motor (V10 sau V8) si sa vina cu propuneri care sa scada costurile la 50%. Astfel vor fi mai multe companii interesate de Formula 1 si deci o competitie mai stransa.
    Interzicerea asa-ziselor driver aids, inseamna, mai multe posibile greseli in timpul cursei, si poate disparitia din Formula 1 a unor piloti care sunt aici din alte motive. De asemenea, costuri mai mici.
    Inca nu s-a dat verde la vanzarea libera de sasiuri din cauza faptului ca s-ar putea ajunge la numai unu, doua sau trei sasiuri pentru toate echipele si asta ar semana prea mult cu formulele rivale si s-ar indeparta prea tare de ceea ce este Formula 1... Da, e greu sa separi si sa spui dace e bine sau nu.
    Nu mai sunt destui bani pe lumea asta nici pentru Formula 1, dar ei stiu mai bine decat noi ce e de facut, iar ieri au cazut de acord asupra shimbarilor intr-o armonie totala; asta trebuie sa insemne ceva.

  3. #3
    senior alin's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    173
    Reputatie
    1
    Daca spectacol nu e, nimic nu e

    Au trecut cinci etape din acest sezon. Ultima a trecut cel mai greu; parca nu se mai terminau tururile alea in care Schumi ne-a aratat deja-vu-uri repetate iar din nou...
    Deci unde a fost spectacolul in ultimele prime 5 etape? Cu ce am ramas dupa aceste etape? Sigur, fanilor Ferrari le-a placut prima cursa, a doua, hai si a treia, insa dupa a patra si ei au inceput sa mai mute pe alt canal in timpul cursei. Intr-un singur moment n-a fost Schumi pe primul loc - dar foarte aproape, controland totusi situatia, pe locul al doilea. Calificarile de la Imola au fost castigate de Button si BAR; primele 9 tururi de la Imola si primele 10 (cred) de la Barcelona a fost Michael cel care urmarea, in rest, "coada" lui Schumi a fost o pauza luungaa... dupa care venea restul pilotilor.
    Nici macar acel protestatar din Spania n-a fost in stare sa-l opreasca pe Schumacher M. El a reprezentat foatre exact concurenta de care se bucura (la propriu) Schumi: la fel cum McLaren si Williams o dau mereu in bara, asa de bine si-a ales si protestatarul momentul intrarii pe pista - masinile erau in cu totul alta sectiune a circuitului, asta fara sa mai punem la socoteala ca erau si in turul de incalzire - total ineficient.
    Cine e de vina pentru plictiseala? In primul rand echipele de top, Williams si McLaren, pentru ca nu le ofera pilotilor masini comparabile cu Ferrari, si in al doilea rand pilotii, pentru ca nici ei nu le ofera echipelor piloti comparabili cu Schumi. Ar mai putea fi si un al treilea rand: noi, telespectatorii, pentru ca suntem multumiti cand vedem ca Schumi are un tratament preferential, cand Richards il inlocuieste pe Villeneuve si Sato, cand ne uitam la toti pilotii astia stersi si spunem: Villeneuve n-are ce cauta in Formula 1!
    De cand nu si-au mai schimbat Williams si McLaren pilotii? Masinile care acum nu pot tine pasul cu Renault si BAR sunt si operele acestor piloti, care au totusi exeprienta (Kimi iese din discutie). Va place sa dati in Villeneuve. sa spuneti ca n-a facut nimic din BAR. Sunteti orbi. Uitati-va la BAR.
    Din plictiseala in plictiseala Schumi castiga cursa dupa cursa. E cel mai mare sportiv. Doboara record dupa record, insa daca Formula 1 continua pe acest drum, recordurile lui nu vor mai insemna nimic. Rubens este intr-adevar mult mai slab decat Schumi, insa el pleaca mereu de pe pozitia a doua...; prima lege in F1: mai intai bateti coechipierul.
    Acum schimbam regulamente. Cand Michelin spala pe jos cu Bridgestone in 2003 si Schumi era amenintat, imediat am schimbat regulamentul. Atunci nu voiam spectacol. Degeaba se incearca sa se faca o schimbare daca in secunda in care Schumi va fi amenintat ceva va fi facut in acest sens.

  4. #4
    senior alin's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    173
    Reputatie
    1
    29 mai
    Schumi din nou in pole

    In calificarile de astazi Michael Schumcaher n-a avut nici un rival. La momentul iesirii lui Trulli si Alonso pe pista se parea ca totusi cei de la Renault vor incurca din nou socotelile lui Schumi si Scuderiei; aceasta impresie s-a consolidat mai ales atunci cand Ferrari-ul numarul 2 - si la propriu si la figurat - a stabilit timpul sau, unul mult mai slab decat cel a lui Trulli - Barrichello locul 7.
    Dupa precalificari Takuma Sato a "spus" ca BAR sunt si ei la inaltime si pot pune probleme macar in calificari, caci Taku a inregistrat cel mai bun timp al precalificarilor. El a fost si cel care s-a apropiat cel mai mult de Michael, japonezul plecand maine, pentru prima data in cariera, de pe prima linie a grilei de start - si foarte onorat, alaturi de Schumi.
    David Coulthard si Giancarlo Fisichella n-au reusit sa se incrie in turul cronomentrat al acestei zile, masinile lor cedand, iar maine vor pleca in cursa de pe ultimele doua locuri.
    Williams-BMW va pleca in "bloc" de pe locurile 8 si 9 dezamagind in continuare, insa Kimi a reusit o performanta, locul 4 in aceste calificari - in acest sezon acexst lucru ste o performanta pentru sagetiele argintii. Poate ar fi reusit si mai mult, insa intr-unul din primele viraje ale circuitului el a gresit iesind mult prea larg.
    Schumi este deci in frunte... nu ne mai ramane decat sa speram intr-un start cel putin la fel de reusit al lui Sato de acum o saptamana de la Monaco.

    GRILA DE START:
    1. M. Schumacher (Ferrari) 1:28.351
    2. T. Sato (BAR) 1:28.986
    3. J. Trulli (Renault) 1:29.135
    4. K. Raikkonen (McLaren) 1:29.137
    5. J. Button (BAR) 1:29.245
    6. F. Alonso (Renault) 1:29.313
    7. R. Barrichello (Ferrari) 1:29.353
    8. JP. Montoya (Williams) 1:29.354
    9. R. Schumacher (Williams) 1:29.459
    10. O. Panis (Toyota) 1:29.697
    11. C. Da Matta (Toyota) 1:29.706
    12. M. Webber (Jaguar) 1:30.797
    13. C. Klein (Jaguar) 1:31.431
    14. N. Heidfeld (Jordan) 1:31.604
    15. G. Pantano (Jordan) 1:31.979
    16. F. Massa (Sauber) 1:31.982
    17. G. Bruni (Minardi) 1:34.022
    18. Z. Baumgartner (Minardi) 1:34.398
    19. D. Coulthard (McLaren) fara timp
    20. G. Fissichella (Sauber) fara timp

    Calificarile intre coechipieri - dupa 7 etape:
    M. Schumacher - R. Barrichello: 7 - 0
    JP. Montoya - R. Schumacher: 7 - 0
    K. Raikkonen - D. Coulthard: 4 - 3
    F. Alonso - J. Trulli: 2 - 5
    J. Button - T. Sato: 4 - 3
    G. Fisichella - F. Massa: 3 - 4
    M. Webber - C. Klein: 6 - 1
    O. Panis - C. da Matta: 4 - 3
    N. Heidfeld - G. Pantano: 6 - 1
    Z. Baumagartner - G. Bruni: 3 - 4

  5. #5
    senior alin's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    173
    Reputatie
    1
    30 mai
    Tot Schumi, tot Ferrari, tot Ralf...

    Numai o saptamana au avut la dispozitie rivalii lui Schumi pentru a se bucura. Avand in vedere ca acesta a castigat primele 5 etape, iar acum si pe a 7-a, e posibil sa nu le fi ajuns; poate mai voiau cei de la Renault sa fie vazuti ca echipa care i-a batut pe Ferrari; sigur cei de la BAR ar mai vrut sa mai aiba macar cateva saptamani in care sa citeasca despre ei ca sunt cei mai aproape de Ferrari; celor de la Williams si McLaren le e probabil indiferent, sau poate sunt chiar mai bucurosi ca Schumi si Rubens au castigat (daca se poate spune asa) din nou - decat sa-i bata Renault si BAR, mai bine Ferrari.
    Cu o strategie cu 3 opriri care si ea, parca impotriva spectacolului a mers ca unsa, Michael Schumacher a luat ieri pole-ul cu un avans considerabil (peste 6 zecimi), iar astazi a batut mar intreg plutonul, cu Rubens in cap.
    Din nou cei care au fost cel mai aproape de Ferrari au fost cei de la BAR, insa din nou, au aratat ca nu vor putea crea probleme serioase Scuderiei in viitorul apropiat. Takuma Sato a abandonat iarasi, Button nu. Dupa ce a luat un start nu prea reusit, japonezul a trecut totusi de primul viraj in pozitia a doua, printr-o manevra frumoasa. Inca de la acest prim viraj al cursei s-a consemnat un eveniment important. Cei care au pariat ca Ralf va fi implicat si in acesta cursa intr-un acrosaj, au castigat bani frumosi astazi - casele de pariuri ar trebui sa se gandesca din ce in ce mai serios la un astfel de pariu... Lasand gluma la o parte, insa fara a-l absolvi in totalitate de vina pe Ralf, trebuiesc mentionate cateva aspecte, mai ales pentru cei care nu au vazut cursa: Ralf s-a lovit de coechipierul sau; desi era pe interiorul virajului, din reluari pare ca Montoya a gresit macar putin intrand cu o viteza prea mare in acel viraj (la fel ca si Ralf!), si neputand decat sa iasa in exterior, acolo unde se afla Ralf. Oricum, daca nu se lovea de Montoya, Ralf l-ar fi lovit cu siguranta pe Button care era chiar in stanga sa, in partea cea mai exterioara a virajului. Ralf a mai avut tentative de depasire pe exterior in acest sezon, si reuseste mereu sa fie in centrul acrosajelor...
    Takuma Sato ar fi trebuit sa termine acesta cursa pe locul dupa care a plecat de pe grila: 2. Dar, grabindu-se, precipitandu-se, in turul 45, cand toata lumea intrase deja pentru ultima oara la boxe, el il ataca mult prea brutal, in acelasi viraj buclucas, S-ul Castrol, pe Rubens Barrichello. Sato se inflitreaza pe interior, si trece in fata lui Barrichello cu o manevra care inainte de reluare parea superba si plina de tupeu. Numai tupeul a ramas dupa reluarea fazei. Sato l-a atins pe Barrichello si si-a avariat partea stanga a "nasului". Nici macar un tur de circuit n-a avut rabdare japonezul pentru a-si pregati atacul. Cum l-a prins din urma pe Rubens, cum l-a atacat. Asa ceva nu se face.
    Chiar daca fusese nevoit sa intre pe boxe, Sato n-a abandonat... atunci, ci dupa cel mult doua tururi. Motorul sau explodand pentru a 4-a oara in acest sezon.
    Daca la McLaren, Kimi a avut cele mai multe probleme cu motorul (inlcusiv astazi), si se poate spune ca aceasta este strategia echipei, de a-i da lui Kimi ultima evolutie a motorului, atunci in cazul BAR e posibil ca echipa sa faca experimente pe Sato - Button n-a avut pana acum nici o problema tehnica. McLaren, da mai exista acesta echipa, este singura echipa care a abandonat cu ambele masini astazi, si ambele cu probleme tehnice. Cei de la McLaren au 3 curse la activ, din cele 7 disputate pana acum, in care au abandonat cu ambele masini. Nici o alta echipa nu a mai "realizat" acesta "performanta"...
    Diferenta mare intre clasamentul de anul trecut si cel din acest sezon de la Nurburgring. Williams erau cei care faceau dubla in 2003, iar Schumi a castigat totusi titlul de Campion Mondial; acum Ferrari a terminat pe locurile 1 si 2, si cine ar putea sa devina Campion un 2004? Un pilot care a castigat 6 curse din 7 pana acum.
    Un singur lucru pozitiv poate fi extras din "performanta" celor de la Williams de astazi: poate Sir Frank Williams se va satura totusi de acest tandem, Ralf - Juan Pablo, si-l va inlocui inca din acest sezon pe Ralf. Poate chiar odata cu urmatoarea etapa, sa le faca si canadienilor o bucurie.

  6. #6
    senior alin's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    173
    Reputatie
    1
    Clasament final:
    1. M.Schumacher (Ferrari)
    2. R. Barrichello (Ferrari) +17.9 secs
    3. J. Button (BAR) +22.5 secs
    4. J. Trulli (Renault) +53.6 secs
    5. F.. Alonso (Renault) +60.9 secs
    6. G. Fisichella (Sauber) +73.4 secs
    7. M. Webber (Jaguar) +76.2 secs
    8. JP. Montoya (Williams) +1 tur
    9. F. Massa (Sauber) +1 tur
    10. N. Heidfeld (Jordan) +1 tur
    11. O. Panis (Toyota) +1 tur
    12. C. Klien (Jaguar) +1 tur
    13. G. Pantano (Jordan) +2 tururi
    14. G. Bruni (Minardi) +3 tururi
    15. Z. Baumgartner (Minardi) +3 tururi

    Cele mai rapide tururi de circuit:
    1. M.Schumacher (Ferrari) 1:29.468 - turul 7
    2. T. Sato (BAR) 1:30.004 - turul 11
    3. R. Barrichello (Ferrari) 1:30.101 - turul 14
    4. J. Button (BAR) 1:30.457 - turul 13
    5. F. Alonso (Renault) 1:31.065 - turul 29
    6. J. Trulli (Renault) 1:31.131 - turul 30
    7. G. Fisichella (Sauber) 1:31.413 - turul 23
    8. JP. Montoya (Williams) 1:31.424 - turul 43
    9. K. Räikkönen (McLaren) 1:31.670 - turul 2
    10. M. Webber (Jaguar) 1:31.893 - turul 37
    11. N. Heidfeld (Jordan) 1:32.121 - turul 55
    12. D. Coulthard (McLaren) 1:32.337 - turul 14
    13. O. Panis (Toyota) 1:32.506 - turul 12
    14. F. Massa (Sauber) 1:32.729 - turul 37
    15. G. Pantano (Jordan) 1:32.772 - turul 27
    16. C. Klien (Jaguar) 1:32.804 - turul 14
    17. Z. Baumgartner (Minardi) 1:34.666 - turul 46
    18. G. Bruni (Minardi) 1:35.555 - turul 7


    www.livelyF1.go.ro

  7. #7
    senior alin's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    173
    Reputatie
    1
    MP4-19b iese pe pista - 1 iunie

    Cum inca de la inceputul sezonului masina celor de la McLaren a furnizat numai surprize neplacute, noua evolutie a McLaren-ului MP4-19, intitulata sugestiv MP4-19b a fost indelung asteptata. Dupa ce a trecut "din prima" testele siguranta (spre deosebire de predecesoarea sa) noua masina a fost scoasa pentru prima data pe pista, la un test, astazi pe circuitul de la Silverstone, de catre Kimi Raikkonen.
    Schimbarile vizibile la noua evolutie sunt noul nas, care ramane totusi in aceeasi nota - foarte ascutit -, si spatele masinii care seamana acum mai mult cu Ferrari F2004, iar partea care acopera motorul seamana cu mulajul Renault-ului R24.
    Se pare totusi ca schimbarile raman la acest nivel... partile mecanice fiind aceleasi. Adrian Newey, director tehnic McLaren-Mercedes: "Este o masina adusa la zi, deci virtual, toate partile mecanice sunt aceleasi, insa caroseria este lucrata farte mult."
    Cei de la McLaren spera ca vor putea sa alerge cu acesta noua masina odata cu cea de douasprezecea etapa a acestui sezon - Marele Premiu al Germaniei.
    Attached Images Attached Images

  8. #8
    senior alin's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    173
    Reputatie
    1
    Primul test pentru McLaren MP4-19b - 2 iunie

    Alonso a fost cel care a inregistrat cel mai bun timp al zilei de ieri pe un circuit inundat de ploaie. Prima zi pentru noua evolutie a McLaren-ului a fost totusi destul de buna, caci Kimi a reusit - in prima zi cand noua masina a iesit pe pista - cel de-al doilea timp al zilei.
    Interesant ar fi fost sa vedem timpul lui Kimi in comparatie directa cu "vechea" masina, cea care va mai avea putine Mari Premii de alergat daca testele cu versiunea "b" vor merge repede - se credea primul GP al noii masini va fi Germania, insa ieri oficialii McLaren au dat de inteles ca se poate si mai repede: "Nu s-a luat nici o decizie in ceea ce priveste debutul, deoarece depinde foarte mult de cum va progresa masina."
    Prima impresie a lui Kimi Raikkonen: "Dimineata n-am putut sa facem decat cateva tururi din cauza vremii, insa dupa-amiaza totul a mers mai bine. Prima mea impresie este una buna, dar trebuie sa mai treaca ceva timp pentru a dezvolta o noua masina, deci avem inca doua zile foarte pline inaintea nostra, dar masina pare ca se comporta foarte bine pana acum."

    Silverstone, ziua 1 - 1 iunie
    1. F. Alonso (Renault) 1:22.082s 58 tururi
    2. K. Raikkonen (McLaren MP4-19b) 1:22.126s 45 tururi
    3. J. Trulli (Renault) 1:23.391s 28 tururi
    4. A. Pizzonia (Williams) 1:23.687s 49 tururi
    5. M. Gene (Williams) 1:25.736s 81 tururi
    6. C. Klien (Jaguar) 1:26.129s 58 tururi
    7. C. da Matta (Toyota) 1:26.222s 50 tururi
    8. M. Schumacher (Ferrari) 1:26.423s 30 tururi
    9. T. Sato (BAR) 1:30.196s 15 tururi

  9. #9
    senior alin's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    173
    Reputatie
    1
    Urmeaza Canada

    Lucrurile au fost "puse la punct" in ultima etapa... Ferrari au revenit cu cel de-al patrulea 1-2 al sezonului si nici macar n-am trecut de jumatatea lui. Atunci cand vom trece de prima jumatate Formula 1 va fi plecat deja de pe continentul american; urmatoarele doua etape sunt Marele Premiu al Canadei, respectiv Marele Premiu al Statelor Unite.
    Circuitul de la Montreal a adus de fiecare data curse interesante, insa trebuie spus din capul locului ca Schumi, deja "public enemy" in acest sezon, a castigat aici de 6 ori, si ar fi castigat si in '99 daca nu ar fi facut una din putinele sale erori, lovind si abandonand. Pe acest circuit s-a consumat si singura victorie din cariera a lui Jean Alesi (in acel an avand Ferrari-ul cu numarul 27, acelasi pe care-l purta si Gilles Villeneuve).

    Castigatorii anteriori:
    2003 Michael Schumacher Ferrari F2003-GA
    2002 Michael Schumacher Ferrari F2002
    2001 Ralf Schumacher WilliamsF1 BMW FW23
    2000 Michael Schumacher Ferrari F1-2000
    1999 Mika Hakkinen McLaren MP4-14
    1998 Michael Schumacher Ferrari F300
    1997 Michael Schumacher Ferrari F310B
    1996 Damon Hill Williams-Renault FW18
    1995 Jean Alesi Ferrari 412T2
    1994 Michael Schumacher Benetton-Ford B194
    1993 Alain Prost Williams-Renault FW15
    1992 Gerhard Berger McLaren-Honda MP4-7A
    1991 Nelson Piquet Benetton-Ford B191

    Primul lucru care se evidentiaza vazand clasamentele din 2001, 2002 si 2003 este numarul mic de piloti care reusesc sa parcurga toate cele 70 de tururi (2001 - 11, 2002 - 14, iar 2003 numai 10).

    Rezultatele din 2001 si 2002 de la Montreal (top 6):
    2001
    Grila:
    1. Michael Schumacher 1:15.78
    2. Ralf Schumacher 1:16.30
    3. David Coulthard 1:16.42
    4. Jarno Trulli 1:16.46
    5. Rubens Barrichello 1:16.76
    6. Olivier Panis 1:16.77

    Cursa:
    1. Ralf Schumacher 1 hr 34:31.52
    2. Michael Schumacher +20.23
    3. Mika Hakkinen +40.67
    4. Kimi Raikkonen +1:08.11
    5. Jean Alesi +1:10.44
    6. Pedro de la Rosa +1 lap
    termina cursa 11 piloti

    2002
    Grila:
    1. Juan Pablo Montoya 1:12.84
    2. Michael Schumacher 1:13.02
    3. Rubens Barrichello 1:13.28
    4. Ralf Schumacher 1:13.30
    5. Kimi Raikkonen 1:13.90
    6. Giancarlo Fisichella 1:14.13

    Cursa:
    1. Michael Schumacher 1 hr 33:36.11
    2. David Coulthard +01.13
    3. Rubens Barrichello +07.08
    4. Kimi Raikkonen +37.56
    5. Giancarlo Fisichella +42.81
    6. Jarno Trulli +48.95
    Termina cursa 14 piloti

    Anul trecut prima linie a grilei de start a fost in totalitate ocupata de Williams, cu Ralf plecand din pole. Chiar daca Michael a plecat in cursa numai dupa pozitia a treia, el a reusit sa castige acesta cursa fara mari probleme, dupa ce Montoya a gresit in primele tururi fortand probabil pe niste pneuri insuficient incalzite. Ralf s-a dat repede la o parte (cu sau fara voia sa, cert e ca a stat o multime de tururi in spatele fratelui fara nici cea mai inocenta incercare de depasire). Sau inregistrat multe abandonuri, iar cei de la Williams au avut si ei probleme tehnice, retrovizoarele lor (pentru ambele masini) fluturand de-a dreptul pentru o mare parte din cursa. Multe pneuri s-au desprins de pe jante fortand pilotii sa intre prematur la boxe.
    Desi a plecat de pe ultima pozitie a grilei de start (lovind usor in calificari), si intrand si el la boxe pe trei roti cu pneuri si una fara, Kimi Raikkonen a reusit, cu o strategie mai lunga, sa termine cursa pe locul al saselea.

    Canada in 2003:
    Grila:
    1. R Schumacher 1:15:529
    2. Montoya 1:15:923
    3. M Schumacher 1:16:047
    4. Alonso 1:16:048
    5. Barrichello 1:16:143
    6. Webber 1:16:182
    7. Panis 1:16:598
    8. Trulli 1:16:718
    9. Da Matta 1:16:826
    10. Frentzen 1:16:939
    11. Coulthard 1:17:024
    12. Heidfeld 1:17:086
    13. Pizzonia 1:17:337
    14. Villeneuve 1:17:347
    15. Verstappen 1:18:014
    16. Fisichella 1:18:036
    17. Button 1:18:205
    18. Wilson 1:18:560
    19. Firman 1:18:692
    20. Raikkonen – fara timp

    Highlights:
    - Kimi greseste iarasi in calificari si pleaca in cursa de pe ultimul loc
    - pilotii au probleme cu retrovizoarele – care se desprind, cu pneurile – care si ele se desprind de pe jante.
    Last edited by alin; 10th June 2004 at 09:46.

  10. #10
    senior alin's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    173
    Reputatie
    1
    Final 2003:
    CLA DRIVER TEAM LAPS TIME/RETIREMENT GRID
    1 Michael Schumacher Ferrari 70 1h31m13.591 3
    2 Ralf Schumacher Williams 70 +0.784 1
    3 Juan Pablo Montoya Williams 70 +1.355 2
    4 Fernando Alonso Renault 70 +4.481 4
    5 Rubens Barrichello Ferrari 70 +64.261 5
    6 Kimi Raikkonen McLaren 70 +70.502 20
    7 Mark Webber Jaguar 69 +1 Lap 6
    8 Olivier Panis Toyota 69 +1 Lap 7
    9 Jos Verstappen Minardi 68 +2 Laps 15
    10 Antonio Pizzonia Jaguar 66 +4 Laps 13
    11 Cristiano Da Matta Toyota 64 +6 Laps 9
    - Justin Wilson Minardi 60 Retired 18
    - Jenson Button B.A.R. 51 Transmission 17
    - David Coulthard McLaren 47 Gearbox 11
    - Nick Heidfeld Sauber 47 Engine 12
    - Jarno Trulli Renault 22 Retired (safety measure) 8
    - Giancarlo Fisichella Jordan 20 Gear selection 16
    - Ralph Firman Jordan 20 Engine 19
    - Jacques Villeneuve B.A.R. 14 Brakes 14
    - Heinz-Harald Frentzen Sauber 6 Transmission 10

    Dupa sesiunea de teste din acesta saptamana, cei de la BAR vin cu o noua evolutie a motorului Honda. Fara a-l judeca direct pe Sato, el fiind tot o victima a aceleiasi strategii ca si anul trecut din cadrul echipei BAR, trebuie spus ca: Sato merge bine pana la un punct, cand are probleme tehnice. Nimic nu poate bate un test al unei noi piese in plina cursa; este foarte probabil ca lui Sato sa i se dea un motor mai puternic insa inca netestat indeajuns, iar lui Button sa i se dea o versiune stabila. Se poate astfel explica atat "ghinionul" lui Sato, cat comportamentul sau bun din cursa: calificari bune, tururi foarte rapide. Ce e insa "dureros", este ca acum astfel de teorii incep sa apara, insa anul trecut cand Villeneuve abandona la greu, ti se spunea ca esti paranoic daca faceai referire la un sabotaj...
    BAR vor fi si in aceasta cursa cei care vor aduce ceva spectacol, Honda avand o relatie speciala cu America.
    Cei de la Renault vor veni si ei cu o noua evolutie a motorului, mai puternica, iar Alonso inca n-a apucat sa arate ce stie si trebuie sa-l mai bata si el pe Trulli, ca pana acum n-a reusit. Trebuie ca si Williams sa mai fi evoluat, macar la capitolul "lupta dintre piloti", problema e ca nici Ferrari n-a stat pe loc.

  11. #11
    senior alin's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    173
    Reputatie
    1
    Descrierea circuitului
    In anul 1977 Ferrari a anuntat un nou pilot: Gilles Villeneuve. Imediat dupa aceasta, Canada s-a hotarat sa construiasca un nou circuit; ar fi fost prea greu sa se porneasca de la zero (bani, timp), iar solutia a fost "lipirea" strazilor insulei (artificiale) Notre Dame pentru formarea unui circuit.
    Primul Mare Premiu disputat aici a fost castigat, spre bucuria imensa a canadienilor, de catre Gilles Villeneuve (desi Ferrari-ul sau nu era cea mai buna masina a momentului, el a castigat dupa un abandon al lui Ronnie Peterson care condusese timp de 49 de tururi - din totalul de 70). Prima cursa disputata pe acest circuit - anul 1978 - a coincis cu prima victorie in Formula 1 a lui Gilles Villeneuve. Dupa moartea tragica a acestuia in anul 1982, circuitul a fost redenumit in onoarea sa.

    Tururi: 70
    Distanta unui tur: 4,361km
    Cursa: 70 tururi – 305,270km
    Pit stop posibil: 1 Pit: Tururile 33-38
    2 Pit-uri: Tururile 22-30, 46-52
    3 Pit-uri: Tururile 17-22, 31-37, 47-52

    Recordul circuitului: JP. Montoya 1:15.960

    http://www.fia.com/resources/images/...circuit_f1.gif
    http://www.fia.com/resources/images/...79__f1_key.gif

    Cu doua ace de par si o larga varietate de viraje lente dar si foarte rapide ale acestui circuit, o masina castigatoare trebuie sa aiba tractiune si frane foarte bune. De cele mai multe ori viteza maxima care poate fi atinsa pe liniile drepte este sacrificata pentru mai multa apasare aerodinaminca. Dupa ce se trece peste linia de start/sosire pista face putin la dreapta inainte de un viraj "ascutit" de stanga prin care se trece in treapta a doua, dupa care se incetineste si mai mult pentru acul de par situat chiar la iesirea de la boxe (treapta I). Urmeaza un set de viraje rapide, iar dupa aceea se incetineste pana in treapta a treia pentru un complex stanga/dreapta. Se ajunge la o scurta linie dreapta la capatul careia se afla o sicana de treapta a doua, unde pilotii incearca adesea manevre de depasire si care strange plutonul inainte de a se intra in cel de-al doilea ac de par - L'epingle. Acest ac de par este cel mai lent viraj al circuitului, insa aici se duc cele mai frumoase lupte, pilotii iesind adesea unul langa altul pe linia dreapta.
    Linia dreapta care urmeaza (cea mai lunga a circuitului) a fost punctata in '94 si '95 de o sicana, insa din 1996 acesta a revenit la forma initiala si nu mai este inrerupta. Ultimul viraj, inainte de linia de start/sosire, este inca o sicana rapida care ii face pe piloti sa "alunece" spre exterior (in fiecare an cel putin un pilot "pupa" zidul pe care scrie "Bienvenue au Quebec") inainte de a incepe un nou tur pe circuitul dur si destul de "accidentat".

    Desi Piere Dupasquier a "anuntat" ca singurul circuit pe care Michelin mai are o sansa sa mai castige in acest sezon este Hungaroring, e totusi posibil ca aici sa se intample o minune, iar daca se intampla o sa regretam ca n-am vazut-o.


    Orarul cursei:
    Vineri, 11 iunie
    18.00-19.00 Antrenamente libere 1
    21.00-22.00 Antrenamente libere 2

    Sambata, 12 iunie
    15.00-15.45 Antrenamente libere 1
    16.15-17.00 Antrenamente libere 2
    19.00 Precalificari
    20.00 Calificari

    Duminica, 13 iunie
    19.30 Cursa

    Trasmisiunea se va face pe TVR 2 astfel:
    Sambata, 12 iunie
    20.00 Calificari

    Duminica, 13 iunie
    19.30 Cursa

  12. #12
    senior alin's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    173
    Reputatie
    1
    scuze ca a trebuit sa impart articoul in 3 bucati... nu mi l-a primit forumul pentru ca avea prea multe caractere.

  13. #13
    ...
    Join Date
    Nov 2002
    Posts
    2,422
    Reputatie
    1
    ALIN, frumos ceea ce faci !
    Noi te citim !
    Mult succes si...
    MULTUMIM !

  14. #14
    senior alin's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    173
    Reputatie
    1
    13 iunie
    Schumi castiga (si) in Canada


    Micheal Schumacher a dus numarul victoriilor din acest sezon la 7 dintr-un total de 8 curse. Toate cursele pe care le-a terminat le-a si castigat, el abandonand in cursa de la Monaco. Cei care i-au ridicat ceva probleme lui Schumi au fost doi la numar: fratele sau si Rubens. Dupa ce a aratat si in calificari ca se simte ca pestele in apa aici, Ralf s-a clasat al doilea in cursa - pentru o victorie comparatia cu pestele n-a fost de-ajuns; daca ar fi vrut sa castige el ar fi trebuit sa sa simta ca Schumi la Montreal, caci Michael a castigat aici pentru a 7-a oara in cariera. Rubens a incercat si el cate ceva in cea de-a doua jumatate a cursei cand s-a apropiat indeajuns de mult de liderul Ferrari pentru a schita o depasire, insa focul s-a stins repede, el trebuind sa intre (bineinteles) inaintea lui Schumi la boxe.
    Trecand repede (deja ne-am obisniut) peste victoria lui Schumi trebuie sa-l remarcam pe Ralf, care a avut un week-end de exceptie: in comparatie cu Montoya el a reusit sa-l bata atat pe Rubens cat si pe Jenson, atat in calificari cat si in cursa. Montoya trebuie sa se recunosca de acesta data invins de coechipierul sau care, daca ar fi avut o masina si mai competitiva poate ar fi incercat sa-si invinga fratele (pe podium nici nu s-au bagat in seama...)
    De fiecare data cand Ferrari foloseste o strategie diferita de restul echipelor, acea strategie e cea mai buna. Nu numai ca au cel mai bun pachet, dar reusesc sa-i suplineasca dezavantajele, caci nimic nu e perfect, de fiecare data; mereu gasesc solutia optima. De-asta sunt Campionii Mondiali.
    Cei care mai erau in carti pentru o eventuala victorie (Renault si BAR) s-au stins repede: Trulli a abandonat dupa primul viraj cu, probabil, o problema tehnica, iar Alonso a rezistat mai mult, insa si el a trebuit sa abandoneze cu probleme tehnice; Renault inregistreaza astfel primul dublu abandon al acestui sezon - noua evolutie a motorului se pare ca n-a fost destul testata.
    Urmeaza BAR: Button locul 4, Sato abandon - din nou, motor spart. Button a avut o strategie asemanatoare cu cea a echipei Williams, insa in primele tururi Ralf a inregistrat timpi foarte buni, iar Button a ramas putin in urma. Desi a avut niste opriri foarte rapide Button n-a putut sa-l bata decat pe Montoya. Sato a abandonat si el parca dupa acelasi tipar ca al cursei trecute: din nou a fost prea optimist in incercarea de a depasi o masina si a iesit in decor, ca dupa aceea motorul sa cedeze - sa tinem socoteala, motorul lui Sato a explodat pana acum de 5 ori, iar al lui Jenson niciodata.
    Fisico a mai impuscat 3 puncte. El a beneficiat nu numai de o masina "copiata" dupa cea a lui Schumi, si nu numai de pneuri produse de acelasi furnizor ca al celor de la Ferrari, dar si de o strategie identica cu a acestora - 2 pit stop-uri. Fisichella ar mai trebui sa-i multumeasca si lui Kimi, caci daca acesta n-ar fi intrat pentru a cincea oara la boxe sa schimbe volanul, Giancarlo ar fi trebuit sa se multumeasca cu doar 2 puncte. Coechipierul sau insa, a abandonat lovind dur un zid de pneuri dupa ce una dintre rotile sale s-a desprins in plina viteza (asa ceva a patit si Barrichello anul trecut - asta pentru a mentine analogia cu Ferrari).
    Cei de la McLaren au mai evoluat, ambele lor masini vazand steagul in patratele de acesta data - Kimi cu 5 opriri la boxe, dintre care un Drive Trought, iar David fiind prins intr-un carabol in primul tur al cursei.
    Schumi a castigat, Williams par in revenire si echipele vor pleca in Statele Unite pentru week-end-ul viitor unde se va desfasura cea de-a 9 etapa a acestui sezon: Marele Premiu al Statelor Unite. Neavand prea mult timp pentru schimbari, la Indianapolis echipele se vor prezenta cam la acelasi nivel.

  15. #15
    senior alin's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    173
    Reputatie
    1
    Clasament final:
    1. Michael Schumacher Ferrari
    2. Ralf Schumacher Williams +1.0 secs
    3. Rubens Barrichello Ferrari +5.1 secs
    4. Jenson Button BAR +20.4 secs 2
    5. Juan Pablo Montoya Williams +21.2 secs
    6. Giancarlo Fisichella Sauber +1 Lap
    7. Kimi Räikkönen McLaren +1 Lap
    8. Cristiano da Matta Toyota +1 Lap
    9. David Coulthard McLaren +1 Lap
    10. Olivier Panis Toyota +1 Lap
    11. Timo Glock Jordan +2 Lap
    12. Nick Heidfeld Jordan +2 Lap
    13. Christian Klien Jaguar +3 Lap
    14. Zsolt Baumgartner Minardi +4 Lap

    Clasamentul revizuit:
    1. Michael Schumacher Ferrari
    2. Rubens Barrichello Ferrari
    3. Jenson Button BAR
    4. Giancarlo Fisichella Sauber
    5. Kimi Räikkönen McLaren
    6. David Coulthard McLaren
    7. Timo Glock Jordan
    8. Nick Heidfeld Jordan
    9. Christian Klien Jaguar
    10. Zsolt Baumgartner Minardi

    Cele mai rapide tururi de circuit:
    1. Rubens Barrichello Ferrari 1:13.622 - turul 68
    2. Michael Schumacher Ferrari 1:13.630 - turul 18
    3. Ralf Schumacher Williams 1:14.040 - turul 70
    4. Fernando Alonso Renault 1:14.179 - turul 41
    5. Jenson Button BAR 1:14.246 - turul 68
    6. Juan Pablo Montoya William 1:14.295 - turul 69
    7. Kimi Räikkönen McLaren 1:14.752 - turul 44
    8. Takuma Sato BAR 1:15.076 - turul 25
    9. Giancarlo Fisichella Sauber 1:15.078 - turul 47
    10. David Coulthard McLaren 1:15.478 - turul 55
    11. Felipe Massa Sauber 1:15.560 - turul 25
    12. Cristiano da Matta Toyota 1:15.652 - turul 39
    13. Christian Klien Jaguar 1:15.731 - turul 45
    14. Nick Heidfeld Jordan 1:15.890 - turul 18
    15. Olivier Panis Toyota 1:16.045 - turul 23
    16. Timo Glock Jordan 1:16.300 - turul 42
    17. Mark Webber Jaguar 1:16.739 - turul 6
    18. Zsolt Baumgartner Minardi 1:17.516 - turul 64
    19. Gianmaria Bruni Minardi 1:18.025 - turul 25

  16. #16
    senior alin's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    173
    Reputatie
    1
    merci mult pt aprecieri! scuze ca am intarziat cu articolul de dupa canada.

  17. #17
    senior alin's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    173
    Reputatie
    1
    16 iunie
    Urmeaza Statele Unite

    S-a mai scurs o cursa in care Ferrari au fost cei mai buni; concurenta a mai irosit o sansa de a arata ca poate, intr-o zi, dominatia Ferrari va inceta. Concurenta are alte probleme pe cap: sa arate cu degetul la Scuderie strigand 'hotul'; Ferrari isi vad de treaba si castiga curse, restul plutonului isi vede de 'treaba' si pierde curse - unii chiar sunt descalificati dupa cea mai buna prestatie a sezonului. Si nu trece decat o saptamana pana la urmatoarea ocazie: de data asta ce scuza vor mai gasi?
    Marele Premiu al Statelor Unite tinut pe circuitul de la Indianapolis, desi are o istorie recenta scurta, poarta 'stampila' Ferrari, respectiv Schumi. Din 4 curse disputate pe acest circuit Schumi a castigat in statistici de doua ori, iar moral de trei - momentul din 2002 cand Schumi incearca sa fabrice un finish incins, iar Barrichello trece inaintea lui linia de start-sosire si castiga cursa cu numai un metru avans - record absolut.

    Castigatorii anteriori:
    2003 Michael Schumacher Ferrari F2003 - GA
    2002 Rubens Barrichello Ferrari F2002
    2001 Mika Hakkinen McLaren-Mercedes MP4-16
    2000 Michael Schumacher Ferrari F1-2000
    1991 (Tinut la Phoenix) Ayrton Senna McLaren-Honda MP4-6

    In ceea ce priveste rezultatele din 2001, caci in sezonul 2002 cursa de la Indianapolis a fost clar dominata de Ferrari, se poate spune ca Shumi a luat pole-ul din fata masinilor Williams, dar a pierdut in favoarea lui Hakkinen.

    Rezultatele din 2001 si 2002 de la Indianapolis (top 6):

    2001
    Grila:
    1. M.SCHUMACHER 1'11"708
    2. R.SCHUMACHER 1'11"986
    3. MONTOYA 1'12"252
    4. HAKKINEN 1'12"309
    5. BARRICHELLO 1'12"327
    6. HEIDFELD 1'12"434

    Cursa:
    1. HAKKINEN 1h32'42"840
    2. M.SCHUMACHER +0'11"046
    3. COULTHARD +0'12"043
    4. TRULLI +0'57"423
    5. IRVINE +1'12"434
    6. HEIDFELD +1'12"996


    2002
    Grila:
    1. M.SCHUMACHER 1'10"790
    2. BARRICHELLO 1'11"058
    3. COULTHARD 1'11"413
    4. MONTOYA 1'11"414
    5. R.SCHUMACHER 1'11"587
    6. RAIKKONEN 1'11"633

    Cursa:
    1. BARRICHELLO 1h31'07"934
    2. M.SCHUMACHER +0'00"011
    3. COULTHARD +0'07"799
    4. MONTOYA +0'09"911
    5. TRULLI +0'56"847
    6. VILLENEUVE +0'58"211
    Last edited by alin; 15th June 2004 at 23:32.

  18. #18
    senior alin's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    173
    Reputatie
    1
    Anul trecut lucrurile s-au mai complicat, insa tot Schumi a castigat cursa desi la un moment dat, in debutul ei, se descurca din ce in ce mai greu. Grila de start era dominata de piloti pe Michelin, iar singurul ramas sa apere Bridgestone, Rubens Barrichello, este scos in afara cursei de catre Montoya. Plecand in cursa de pe pozitia a 7-a Michael pierde loc dupa loc... insa incepe ploaia. Desi intrase cu un tur inainte la boxe, Schumi revine si pune pneuri de ploaie. Atat le-a trebuit celor care cu putin timp in urma il depasisera cu o usurinta uimitoare pe Campionul Mondial. Se mai poate observa din numarul de piloti care ajung cu masinile la final ca acest circuit este destul de dur - mai ales cu motoarele. Totusi, cursa din 2003 nu poate fi luata drept etalon din cauza ploii care a avut un cuvant greu de spus in ierarhia finala.

    Indinapolis 2003:
    Grila de start:
    1. Raikkonen 1:11:670
    2. Barrichello1:11:794
    3. Panis 1:11:920
    4. Montoya M 1:11:94
    5. R Schumacher 1:12:078
    6. Alonso 1:12:087
    7. M Schumacher 1:12:194
    8. Coulthard 1:12:297
    9. Da Matta 1:12:326
    10. Trulli 1:12:566
    11. Button 1:12:695
    12. Villeneuve 1:13:050
    13. Heidfeld 1:13:083
    14. Webber 1:13:269
    15. Frentzen 1:13:447
    16. Wilson 1:13:585
    17. Fisichella 1:13:798
    18. Firman 1:14:027
    19. Verstappen 1:15:360
    20. Kiesa 1:15:644

    Highlights:
    - turul 3: Rubens Barrichello e împins afara de catre Montoya – abandon pentru Rubens
    - vremea le joaca feste pilotilor – e o adevarata loterie
    - Jenson Button si Frentzen sunt la un moment dat în fruntea cursei
    - pe ploaie Schumi recupereaza de pe locul 7 pâna pe 1
    - multe “alunecari” în decor
    - termina cursa numai 11 piloti.

    Final:
    1. Michael Schumacher Ferrari Ferrari F1- 2003
    2. Kimi Raikkonen McLaren McLaren- Mercedes MP4-17D
    3. Heinz-Harald Frentzen Sauber Sauber- Petronas C22
    4. Jarno Trulli Renault Renault R23 10
    5. Nick Heidfeld Sauber Sauber- Petronas C22
    6. Juan Pablo Montoya Williams Williams F1 BMW FW25
    7. Giancarlo Fisichella Jordan Jordan Ford RS EJ13
    8. Justin Wilson Jaguar Jaguar R4
    9. Cristiano da Matta Toyota TF103
    10. Jos Verstappen Minardi PS03
    11. Nicolas Kiesa Minardi PS03
    Jacques Villeneuve BAR BAR-Honda 005 R: engine
    Ralph Firman Jordan Jordan Ford RS EJ13 R: Mechanical
    David Coulthard McLaren McLaren- Mercedes MP4-17D R: Mechanical
    Fernando Alonso Renault Renault R23 R: engine
    Jenson Button BAR BAR-Honda 005 R: engine
    Olivier Panis Toyota TF103 R: accident
    Mark Webber Jaguar Jaguar R4 R: accident
    Ralf Schumacher Williams Williams F1 BMW FW25 R: accident
    Rubens Barrichello Ferrari Ferrari F1-2003 R: accident

  19. #19
    senior alin's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    173
    Reputatie
    1
    Descrierea circuitului
    Nu mai putin de noua circuite au gazduit Marele Premiu al Statelor Unite incepand cu anul 1950 si pana acum. Intre anii 1950-1960 cursa de 500 de mile de la Indianapolis a contat in clasamentul Formulei 1, insa din cauza faptului ca acesta cursa era castigata numai de americani (putini europeni participand) ea a cazut din calendar. Formula 1 avea nevoie de o cursa in Statele Unite si s-a facut multe incercari pana sa se ajunga din nou pe circuitul de la Indianapolis: Riverside, Sebring, Watkins Glen, Long Beach, Detroit, Phoenix. Bernie Ecclestone avea nevoie sa restabileasca legaturile Formulei 1 cu fanii americani, iar ideea lui Tony George de a construi un nou circuit folosindu-se de celebrul Indianapolis Motor Speedway a fost plauzibila.
    Lunga linie dreapta de la finalul turului de pista, la care se adauga partea foarte stansa si virajata a circuitului, face foarte dificila setarea optima a masinii, fortand echipele sa faca un compromis intre fortele de apasare si cele de inaintare.


    Tururi: 73
    Distanta unui tur: 4,192km
    Cursa: 73 tururi – 306,016km
    Pit stop posibil: 1 Pit: Tururile 40-50
    2 Pit-uri: Tururile 23-28, 47-52
    3 Pit-uri: Tururile 18-23, 34-38, 50-55

    Recordul circuitului: M Schumacher 1:11.473

    http://www.fia.com/resources/images/...circuit_f1.gif
    http://www.fia.com/resources/images/...79__f1_key.gif

  20. #20
    senior alin's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    173
    Reputatie
    1
    In lungime de 4,192 km circuitul foloseste o portiune din oval (in sens invers curselor desfasurate strict pe ovalul american) inainte de a trece la noua constructie, pista din interior, o portiune foarte virajata care inconjoara (spatiu folosit la maximum deci) un teren de golf. Depasirile sunt mult mai usor de efectuat decat pe multe din circuitele europene, cu oportunitati clare in virajele 1 si 6, ambele de treapta a doua, viraje precedate de lungi linii drepte. Cea mai lenta parte a circuitului este virajul 8, prin care se trece cu circa 65 de km/h, prima parte a virajului fiind un 'S' foarte strans. Cea mai rapida parte a circuitului este virajul 13 - primul viraj care face parte din oval si este negociat 'flat-out'.
    La cursa inaugurala din anul 2000 au participat 200.000 de spectatori (numai in ziua cursei), iar Indianapolis GP a castigat premiul FIA de cursa anului in acel sezon. Pentru constructia celebrului Speedway au fost aduse in anul 1909 mai mult de 3 milioane de caramizi care asezate pe un strat de nisip au constituit pista ce este cunoscuta acum ca Brickyard.

    Intr-o saptamana echipele n-au avut mult timp pentru a pregati cursa de la Indianapolis, ele vor trebui sa se bazeze pe informatiile stranse in testele de dinainte de Canada, si pe informatiile pe care le au de anul trecut de pe acest circuit. In concluzie, cine a stat mai bine in trecut, atat in trecutul 'indepartat' - sezonul 2003 -, cat si in cel apropiat - etapele din acest an -, se va descurca si aici cel mai bine; si stim cu totii cine indeplineste acest criteriu... Sa speram totusi ca anul acesta nu va mai ploua la Indianapolis, ca pneurile Michelin impreuna cu ehipele incaltate de francezi vor fi cat mai apropiate de pachetul Ferrari/Bridgestone/Schumi, iar daca strategia celor de la Ferrari nu va fi din nou perfecta poate vom vedea ceva spectacol - circuitul este facut pentru acest lucru.

    Orarul cursei (difuzarea se va face tot de catre TVR2):
    Vineri, 18 iunie
    19.00-20.00 Antrenamente libere 1
    22.00-23.00 Antrenamente libere 2

    Sambata, 19 iunie
    16.00-16.45 Antrenamente libere 1
    17.15-18.00 Antrenamente libere 2
    20.00 Precalificari
    21.00 Calificari

    Duminica, 20 iunie
    20.00 Cursa

  21. #21
    ...
    Join Date
    Nov 2002
    Posts
    2,422
    Reputatie
    1
    Vere ALIN, poate ar trebui sa vorbesti cu v'un domn moderator sa-ti mute subiectul la FORMULA 1 !
    Acolo ai sanse mai mari ca si altii sa-ti aprecieze munca !

    Felicitari !

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •