Competiţia dintre companiile Yahoo, Microsoft şi Google s-a intensificat, după ce Google, cel mai important motor de căutare pe Internet din lume, a anunţat că va lansa un serviciu de email care oferă utilizatorilor o capacitate de stocare de 100 de ori mai mare comparativ cu cea a concurenţilor săi
Potrivit Financial Times, compania Google, care s-ar putea lista la bursă în cursul acestui an, a anunţat, joi, că a început testarea serviciului Gmail, care premite stocarea a 500.000 de pagini de poştă electronică. Compania a precizat că utilizatorii vor putea folosi tehnologia sa de căutare online pentru a scana rapid fiecare mesaj primit sau trimis. Reprezentanţii companiei americane au explicat că noul serviciu a fost configurat pe baza conceptului că utilizatorii nu trebuie să îndosarieze sau să şteargă mesajele de email ori să caute îndelung un mesaj pe care trebuie să îl verifice.
Yahoo şi Microsoft controlează piaţa internaţională de email, după ce au atras numeroşi utilizatori oferind un serviciu gratuit cu un spaţiu limitat de stocare. Cele două companii percep taxe pentru spaţiul adiţional de stocare solicitat de utilizatori. De exemplu, Yahoo oferă gratuit aproximativ 4 megabytes, iar serviciul său special pune la dispoziţia clientului 100 de megabytes pentru circa 50 de dolari pe an. În schimb, Google a anunţat că va oferi gratuit 1 gigabyte, adică 1.000 de megabytes.
O serie de analişti sînt de părere că rivalii săi vor fi nevoiţi să investească în tehnologii concurente pentru a preveni migrarea utilizatorilor către noul serviciu Google. Microsoft şi Yahoo pregătesc lansarea unor motoare de căutare pentru a-şi consolida poziţia pe piaţa portalelor, care funcţionează ca o cale de acces la Internet. În prezent, mulţi utilizatori au ales Google ca pagină iniţială pentru browserele lor.
După lansarea noului serviciu de poştă electronică, site-ul Google va deveni un adevărat portal, cu o varietate de servicii precum noile opţiuni "News" şi "Froggle", care compară preţurile produselor ce pot fi achiziţionate online. "Gmail ar putea modifica substanţial peisajul pieţei de email, după cum motorul de căutare Google a avut impact major asupra pieţei de profil, în urmă cu mai puţin de cinci ani", a apreciat analistul Safa Rashtchy, de la Piper Jaffray. Însă el a recunoscut că poşta electornică este o aplicaţie "capricioasă" şi că majoritatea utilizatorilor sînt reticenţi faţă de schimbarea furnizorului de astfel de servicii, din cauza complexităţii procedurii de modificare a adresei de email. În plus, utilizatorii sînt mult mai mulţumiţi de serviciile actuale de poştă electronică decît erau de motoarele de căutare înainte de apariţia opţiunii Google, care a revoluţionat piaţa de profil.
(c) Mediafax 2 aprilie 2004