PDA

View Full Version : Club de schi fond



Pascu Andrei
22nd February 2010, 00:05
Mă numesc Andrei Pașcu, sunt profesor de educație fizică cu specializare schi, absolvent al Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, fost antrenor de schi fond la Clubul Sportiv Școlar Bistrița (1983-1987) și al Lotului Național Feminin de Schi Fond (1985-1986).
De mai bine de 5 ani încerc să mă reîntorc la munca de antrenor de schi fond dar, din păcate, toate structurile sportive din acest domeniu aparțin sistemului public, locurile de antrenor fiind limitate și, bineînțeles, ocupate.
Situația în care se află schiul fond și biatlonul românesc în această perioadă, respectiv rezultate sportive deosebite pe plan mondial (două titluri de campioni mondiali de juniori în 2010) și lipsa investițiilor majore în acest sport (în special în baze sportive moderne pentru pregătire specifică iarnă/vară) m-a făcut să încerc demararea unui proiect de amploare, pe termen mediu și lung, în zona Dejului. Este vorba despre:
1.Înființarea unui Club Sportiv de Schi Fond și Biatlon, structură sportivă de drept privat fără scop lucrativ. Nu există nicio secție sportiva de profil în județul Cluj și nici în județele Sălaj, Mureș, Alba și Bihor care ar putea intra sub incidența clubului în ceea ce privește selecția viitorilor sportivi de valoare. Relieful din zona Dejului se pretează în mod deosebit practicării acestor ramuri sportive, iar zona de selecție este foarte extinsă și cu un potențial uman deosebit, în special la nivelul copiilor și juniorilor (constituție anatomică, calități motrice, etc.). Lipsa unor „contracandidați” pe o suprafață geografică destul de extinsă va da posibilitatea unei selecții deosebite și apariției rezultatelor sportive de valoare într-un timp scurt de la începerea activității clubului.