Results 1 to 4 of 4

Thread: Cupa Mondiala de Rugby in cifre

  1. #1
    incepator
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    Bucharest
    Age
    46
    Posts
    3
    Reputatie
    0

    Cupa Mondiala de Rugby in cifre

    Câştigarea Cupei Mondiale de Rugby va atrage în următorii patru ani un surplus financiar de cel puţin 60 de milioane de lire sterline pentru jocul cu balonul oval de peste Canalul Mânecii. Federaţia engleză de rugby, a cărui buget anual era până acum de 75 de milioane de lire, se aşteaptă ca succesul din Sydney să atragă investiţii anuale noi de 15 până la 90 de milioane.
    Sponsorul principal al naţionalei, o celebră firmă de echipament sportiv a plătit deja primele de 1 milion de lire pentru Jonny Wilkinson şi compania. Fiecare component al proaspetei campioane mondiale a primit câte un cec de 45.000 de lire. Un alt sponsor important al federaţiei de la Twickenham va trebui să se caute adânc în buzunare când contractul de parteneriat va expira la finalul acestui sezon.
    Federaţia engleză îşi permite chiar să anunţe deja reducerea costurilor la bilete pentru meciul cu New Zealand Barberians, luna viitoare. Chiar şi cu aceste reduceri, boşii rugbyului englez tot vor încasa vreo 2 milioane de lire de la împătimiţii de rugby, mult prea deajuns pentru a acoperi cheltuielile de 1,3 milioane de lire prilejuite de participarea la Rugby World Cup.
    Prezenţa la Londra a trofeului supreme William Webb Ellis va aduce în viitorul apropiat, alături de faimă şi glorie, multe surse de venituri: mai multe bilete vândute la meciurile Angliei şi din campionat, mai multe produse cu însemnele Angliei vândute, creşterea audienţei la meciurile de rugby, deci implicit a banilor veniţi de la companiile care vor să îşi facă publicitate în timpul transmisiilor, creşterea numărului de vizitatori la Muzeul Rugbyului de la Twickenham. Cu pragmatismul specific, englezii vor specula toate posibilităţile de a câştiga bani de pe urma victoriei fantastice obţinută sâmbătă la Sydney.
    Evident, banii vor fi folosiţi pentru creşterea generaţiilor viitoare de campioni. Sunt nenumăraţi puşti în Anglia care vor să fie în viitor ca Jonny Wilkinson, Ben Cohen sau Lawrence Dallaglio. Anglia are 2.000 de cluburi de rugby şi peste 500.000 de jucători legitimaţi. Aceste cifre vor creşte în viitorul apropiat.
    ITV, televiziunea naţională din Marea Britanie, a anunţat deja un imens succes de piaţă în timpul transmisiei finalei cu Australia. Peste 14 milioane de telespectatori britanici au urmărit pe acest canal transmisia live a meciului. Un vârf de 14,5 milioane de oameni au văzut dropgolul decisive al lui Jonny Wilkinson, prin care Albionul se acoperea de glorie, cifra repreyentând un “share” de 80%. Întreaga transmisie ITV a fost urmărită de 12,3 milioane de britanici, ceea ce înseamnă un “share” de 77%. Aceasta înseamnă că 77% din totalul britanicilor care “prind” ITV s-au uitat la finala Cupei Mondiale.
    Brian Barwick, directorul departamentului sport la ITV, spune ca evenimentul a fost un real succes pentru televiziune: "Suntem incantati ca atatea milioane de oameni au urmarit pe ITV un eveniment sportiv fenomenal. Am avut 7 saptamani de rugby de inalta clasa transmis in direct din Australia. A fost un privilegiu pentru ITV sa transmita momentul cand o Anglia a devenit in sfarsit, campioana mondiala."
    O adevărată sărbătoare s-a declanşat în Anglia când balonul lui Wilkinson trecea printer buturile australiene dupa 99 de minute de joc. În sâmbăta finalei, traficul în centrul Londrei s-a diminuat cu peste 60%, iar cele 15.000 de puburi şi cluburi unde s-a transmis finala au vândut peste 38 de milioane de halbe de bere, de 5 ori mai mult decât într-o sâmbătă obişnuită.
    Avionul cu care englezii s-au întors la Londra după călătoria de 22 de ore de la Sydney a fost numit “Sweet Chariot”, după celebrul cântec “Swing Low, Sweet Chariot” cu care suporterii englezi îşi încurajeaza favoriţii. Iar trofeul a avut în avion un loc special pentru el.
    In Australia, meciul a fost urmarit de 4,34 milioane de oameni (22,9% din po****tia tarii). Aceasta inseamna ca in Australia, finala transmisa de Channel Seven a fost programul cu cea mai mare audienta din 2003.
    Se estimeaza ca 300 de milioane de oameni din intreaga lume, adica aproximativ 4,8% din po****tia globului, au urmarit in direct finala Cupei Mondiale.
    Fără îndoială, Cupa Mondială a reprezentat şi pentru australieni un real triumf, dacă nu sportiv (pentru Wallabies doar locul unu era important, locul doi e considerat eşec), atunci mediatic şi financiar. Rugby World Cup 2003 a fost deja decretată “The Best Ever”. Statisticile vorbesc de la sine: record de bilete vândute, record de audienţă TV, record de profituri.
    În cele 48 de meciuri disputate pe parcursul a o lună şi jumătate s-au vândut 1.837.547 de bilete, finala atrăgând şi ea o cifră record, 82.957 de suporteri, cel mai mare număr de spectatori prezenţi vreodată la un meci de Cupă Mondială. Site-ul oficial al competiţiei, rugbyworldcup.com a fost accesat de 44,5 milioane de ori în ziua finalei, atingând aproape o jumătate de miliard de accesări pe toată durata turneului. Organizatorii estimează un profit de 150 de milioane de dolari australieni, proveniţi din vânzări şi marketing. Vanzarile nu s-au oprit la ultimul fluier al finalei, ci vor continua cateva saptamani bune de aici inainte.
    Camera de Comert a statului australian New South Wales a realizat saptamana trecută un sondaj privind contributia Cupei Mondiale la economia nationala.
    Din 500 de oameni chestionati in Sydney, 32% au fost pe stadion la cel putin un meci de la Cupa Mondiala. 9% au lucrat ore suplimentare sau si-au gasit un job in timpul Cupei Mondiale. 31% dintre respondenti au cumparat un produs cu logo-ul Rugby World Cup iar 23% au recunoscut ca au cheltuit bani pe care in mod normal i-ar fi economisit pentru zile negre.
    Margy Osmond, secretarul general al Camerei de Comert al statului New South Wales a recunoscut ca "mii de turisti au sosit la Sydney special pentru Cupa Mondiala, cheltuind milioane de dolari pe cazare, restaurante si distractie. Acesti bani au intrat in economia New South Wales."
    Una peste alta, se poate spune că Rugby World Cup a devenit într-un interval de doar 16 ani (prima ediţie a avut loc în 1987) un eveniment de o magnitudine mondială. Lumea are nevoie de asemenea ocazii pentru că există numai efecte benefice. Se crează eroi şi legende, apar bani cu milioanele, sportul creşte în valoare, tot mai mulţi copii se îndreaptă către sport. Se formează un lanţ din ce în ce mai solid care duce către marea performanţă.
    Radu

  2.  
  3. #2
    incepator
    Join Date
    Aug 2015
    Posts
    24
    Reputatie
    0
    Multumim pentru articol.
    Cred ca procentele au crescut considerabil in ultimii ani.
    ________________________________________________
    Marius de la restaurant Central

  4. #3
    sport legend sak's Avatar
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    1,303
    Reputatie
    0
    Ce pacat ca toti stau pe fotbal, un sport pt idioti, si pe rugby e liniste.

  5. #4
    portocaliu
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Paris
    Age
    48
    Posts
    56,107
    Reputatie
    1
    Pe fotbal e competite majora in momentul de fata.

    Si pe Marius intreb, cum e restaurant Central acolo? Se mananca bine?
    Sportul darama barierele rasismului !!!
    Cel care cade dar se ridica este mai puternic decat cel care nu a cazut niciodata.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •